draadloos contact met ICIDU router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo JoTan,

Ik heb de handleidig even kunnen doornemen.
Om je router te configureren sluit je best de PC met een kabel op de router aan.
Je kan volgende mogelijkheden proberen:

1. Kabel van de Ethernet switch naar de WAN poort van je router.
Log in op de router (192.168.1.1) en klik in het menu op Status
Krijg je hier een IPAdres te zien aan de WAN zijde? (eventueel eens op de renew knop duwen)

indien je geen IPadres ziet verschijnen onder WAN, probeer dan stap 2

2. Kabel van de Ethernet switch naar een LAN poort van je router.
Inloggen op de router en hetzelfde doen als in stap 1.
Krijg je nu een IPadres te zien?

Indien geen IPadres, ga naar stap 3

3. Onder het menu "Netwerk>WAN" als connection type voor "STATIC IP" kiezen
Als IPadres ingeven (ipadres van Copperjet +1) (vb. IP copperjet = 172.19.3.1 dan IPadres van router = 172.19.3.2 )
Als subnetmask ingeven 255.255.255.0
Als gateway ingeven (ipadres van je copperjet modem)

Als DNS de DNSgegevens van je ISP ingeven (te vinden op de site van de ISP)

Hopelijk werkt dit, anders hoor ik het wel.
Succes!!!

Laatst bewerkt:
Om moedeloos van te worden....heb al jullie suggesties uitgeprobeerd, maar er komt geen internet door de ICIDU. Ik was zelfs zover dat ik de computer rechtstreeks op de CAT5 of 6 heb aangesloten om te controleren of er uberhaupt een signaal doorkomt - triest toch?! Heb de Belkin nogmaals gecontroleerd, of daar instellingen in stonden die ik nog op de ICIDU kon instellen. Zoveel is er echter niet in te stellen. Internet komt gewoon door via de CAT5/6 en ook via de Belkin.... Tsja dan begin ik al te denken of die ICIDU het eigenlijk wel doet.... alle lampjes die moeten branden, doen dat: PWR en WAN is aan, SYS en WLAN knipperen, maar geen internet. Heeft het zin om met het ding terug naar Mycom te gaan en zeggen dat ze hem daar maar eens moeten testen?

Vervelend probleem!

De icidu is eigenlijk een digiconnect toch?
Kijk dan even naar deze handleiding
Vanaf blz 11
account gegevens staan w.s. al in de modem (staan ook niet in de belkin toch?)
De overige instellingen overnemen mn de dns op blz 13

Werkt dat ook niet, dan zou ik mycom bellen op 0900-8089 (da's dan wel 70c pm) en voorleggen wat je al geprobeerd hebt.
Mogelijk hebben zij de gouden tip en anders kan ie vast omgeruild.

Laatst bewerkt:
MAC adres

Hoi JoTan,

Het enige dat ik nog bedenken kan is dat je ISP een mac-adres filter toepast.
Als je met je PC rechtstreeks op de modem aangesloten wel toegang hebt tot het internet, dan zou je in de BElkin router ( die ook werkt heb ik begrepen) het macadres van je PC moeten hebben geklooned.
Kan je misschien nog eens nakijken. Indien dit niet het geval is, mag je deze suggestie vergeten.

Hoe is (was) je Belkin router eigenlijk aangesloten op de Ethernet Switch. Kabel in de WAN poort of in een LAN poort?

Jongens, bedankt voor jullie aanvullende suggesties. Ga ze in de loop van deze week proberen en laat jullie weten hoe dat afgelopen is. Jullie support is zeer gewaardeerd en ik leer er ook nog iets van. :thumb:

Jongens, bedankt voor jullie aanvullende suggesties. Ga ze in de loop van deze week proberen en laat jullie weten hoe dat afgelopen is. Jullie support is zeer gewaardeerd en ik leer er ook nog iets van. :thumb:

Overigens heb ik nog aan andere vraag die ik in 1e instantie over het hoofd heb gezien: als ik in de internet browser aanlog op de router en aangeef dat de WAN verbinding een dynamic IP is, lijkt de router het contact met de computer te vernieuwen, met tussenpozen van ongeveer 10 seconden. Daardoor vernieuwt het hoofdmenu en sommige submenu's zich voortdurend. Is dit een normaal verschijnsel bij Dynamic IP? Of is dit een ongewenste lus in de router?

:) Opgelost...
Leofact, Webster, ik ben er uit.
Dit is wat ik heb gedaan. Ik heb eerst de DHCP in de router uitgezet en omdat het modem en de router hetzelfde IP-adres hebben... vervolgens de laatste 2 nummers van het IP-adres van de router veranderd (kom nu alleen niet meer in het hoofdmenu van de router... :shocked:). Dat is ook de reden waarom ik eerst de DHCP uit heb gezet, want bij een verandering van het IP-adres, reboot de router en kom ik er, zoals gezegd niet meer in. Modem en router uitgezet; vervolgens eerst de kabel van het modem in een LAN poort van de router gestoken en daarna als eerste het modem aangezet tot die volledig was opgestart en vervolgens de router opgestart. En voilà, internet verscheen op mijn computer. Ook wireless werkt als een tiet, een sterker bereik dan de Belkin (maar die was al wat ouder).
Nieuw plannetje is nu om de Belkin als een range extender te gaan inzetten. Ben benieuwd of dat zal lukken.:D
Bedankt voor jullie meedenken. Ik ga deze thread sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan