onlangs een draadloos modem geinstalleerd, laptops en telfoons hebben gewoon contact. Alleen de printer en andere pc's uit het oude netwerk zijn hier nu niet zichtbaar. inmiddel ben ik wel zover dat ik door heb dat het nu om twee netwerken gaat: bedraad en onbedraad. Ook heb ik al gezord dat het (draadloos) modemvia een kabel met de router (bedraad) is verbonden (dit was ook de situatie met het oude bedraadde modem) en dat de IP adressen 198.168.1.2 en 198.168.1.5 zijn.( ze waren beiden 192.168.1.1)
Hoe kan ik deze twee koppelen zodat ik de printers en de rest van het net werk zie en kan gebruiken.
Bijkomend probleempje doordat in de router het ip adres is veranderd is dat netwerk ook niet meer optimaal, enkele apparaten hebben een vast ip adres enkele niet, wat is wijsheid?
Hoe kan ik deze twee koppelen zodat ik de printers en de rest van het net werk zie en kan gebruiken.
Bijkomend probleempje doordat in de router het ip adres is veranderd is dat netwerk ook niet meer optimaal, enkele apparaten hebben een vast ip adres enkele niet, wat is wijsheid?
Laatst bewerkt: