Draadloos en bekabeld internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

croonengoal

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
58
Hallo,
Ik heb nu met 2 pc's internet via @home breedband d.m.v. een router (die niet goed functioneerd! SOHO ARK IS104). Nu heb ik een laptop gekocht en wil ik met alle 3 tegelijk kunnen internetten, alleen met de laptop dan draadloos. De pc's zijn dus al bekabeld. Heb ik dan alleen een draadloze router nodig en een pcmcia kaart voor de laptop. Kunnen de pc's dan ook in die nieuwe router? Graag ook wat adviezen voor merken etc? Heb ook weleens van een accespoint gehoord. Dat is alleen als je bestanden/printers etc. wilt delen? Die heb k dus niet perse nodig?

Alvast Bedankt!

Nick Croonen
 
Veel draadloze routers hebben een ingebouwde switch, dus je kunt er dan ook gewoon computers op aansluiten met een kabel.
Accespoint wil niks anders zeggen dan het apparaat waarmee draadloos verbinding kan worden gemaakt, dus dat is de draadloze router zelf.
 
Ik ben ook @home gebruiker en heb twee laptops draadloos en 1 pc bekabeld in een netwerk hangen via een zyxel prestige 334w.

Werkt perfect. Alle drie het internet op tegelijk en bestanden delen en printen via 1 computer gaat ook super.

Ik moest alleen in de laptop's wel eem pmcia draadloos netwerkkaartje doen omdat er niks anders inzit.
 
oke! bedankt voor de uitleg allemaal! Heb dus alleen een draadloze router en 1 pcmcia kaartje nodig...
Iemand suggesties voor merken/modellen???
Alavast Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan