draadloos en bekabeld internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey s

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
hoi,

ik heb sinds gisteren mijn router naar boven verplaatst zodat mijn xbox betere verbinding zou hebben omdat als mijn router beneden stond bijna geen bereik had. Nu ik dit gedaan heb heb ik een probleem. mijn bekabelde pc staat beneden en mijn idee was dat ik deze zou verbinden met het internet gewoon een kabeltje van pc naar modem. geen probleem, dat is wat ik dacht, want mijn laptop wilde ik draadloos verbinden met het internet. hmm... dit gaat dus niet want als ik mijn pc aansluit aan de modem en mijn laptop via de router kan ik maar met 1 tegelijk op internet. dus als ik boven op de xbox wil dan kan ik beneden niet met de pc op internet en vica versa.

mijn moeder is nu helemaal boos omdat het een heel gedoe was om de draad van de modem naar de router boven te trekken. en ze was bang dat ze geen internet beneden zou hebben...ze had gelijk (zoals altijd).

Help mij!!
groetjes Jeffrey

Hier kun je een heel verhaal over vertellen, maar eerst even wat suggesties.
Nu je de kabel toch al getrokken hebt, kun je ook ervoor kiezen om een goedkope router aan te schaffen. Je kunt de router die je nu boven hebt staan, terug op zijn oude plaats zetten. De nieuwe router kun je dan boven neerzetten en zo instellen dat het een Accesspoint wordt. De "accesspoint" kun je dan gebruiken om het draadloze signaal te versterken/ verlengen.

Een ander alternatief is DLAN. Ik weet zelf niet hoe betrouwbaar DLAN is, maar ik weet wel dat het vaak gebruikt wordt. Waarom? Dlan werkt via het lichtnet ( spanningsnetwerk) in de woning. Je plaatst 1 dlan adapter bij de router, en 1 dlan adapter bij de computer. Je hebt nu dan nog 2 korte netwerk kabels nodig om de computer met de adapter te verbinden, en boven de router met de adapter te verbinden.

Als je via google zoekt op DLAN, kom je al genoeg resultaten tegen. Alvast een link naar een willekeurig merk: Devolo

Koop een switch hang die tussen je modem en je router/pc en klaar ben je. Tenminste als je modem ook een router is.

Ik denk eerder dat het probleem in de modem zit.
Als je ons nou eens verteld wat voor modems en routers en computers heb, dan kunnen we misschien beter helpen.

Wat ik begrijp:
1 modem
1 router
onder in huis staat 1 computer ( bekabeld)
Dan nog 1 notebook ( Wireless)
En boven nog een XBOX ( wireless)

De originele situatie was onder in huis:
Modem-> router-> Computer via kabel aangesloten op router en de notebook draadloos. MAar dan heeft hij boven geen XBOX die ook draadloos werkt.
Om dit probleem op te lossen heeft hij de kabel tussen de router en de modem naar boven getrokken zodat hij boven de router heeft staan. Nu heeft de XBOX wel verbinding draadloos, maar kan hij dus niet met de computer op internet. De kabel van de computer is dus waarschijnlijk niet naar boven getrokken.
De aansluiting op de modem waar nu de router op zit, moet hij om wisselen voor de kabel van de computer.
Dus het is OF internet op de xbox, OF internet op de computer.

ja, maar hij kan tog ook dit doen:

1. modem, netwerk kabel naar router
2. router, draadloos naar X-BOX en draadloos naar LAPTOP,
en in de netwerkpoort, die er als het goed is gewoon op zitten, de pc aansluiten, met een kabel naar beneden.

Dat is zeker ook een optie. Maar gezien het verhaal dat zijn moeder hier helemaal niet blij mee was, betwijfel ik of dit te realiseren valt :P

Dat is waar, maar beter nog een goedkopere kabel trekken dan of nog een router kopen of een switch kopen, en als dat een goede is zijn die best wel duur

Ook dat is waar. In ieder geval heeft jeffrey nu genoeg mogelijkheden van ons gekregen om zelf zijn keuze te kunnen maken.

@Jeffrey,

Bekabeld op zowel PC als Xbox is niet meer nodig.
Router heb je nodig om internet zowel op pc als xbox te kunnen gebruiken , daar is het dus een router voor.
Dus na je modem éérst je router en dan (dat kan nu beide bekabeld omdat je een kabel naar boven hebt) vanuit de router één kabel naar de pc en één naar je xbox.

Klaar is Kees.

ok ten eerste heeel erg bedankt voor jullie reacties!!
ten tweede heb ik zelf ook zitten denken aan een mogelijke optie.

ik zal zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen wat de situatie nu op dit moment is.

modem-router-xbox en laptop
modem-bekabelde pc beneden

ik dacht dat als ik de bekabelde pc beneden gewoon aan zou sluiten aan de modem beneden dat het wel zou lukken. en dat als ik de xbox en de laptop aan zou sluiten aan de router dat het allebij wel zou werken. maar als ik de bekabelde pc beneden rechtstreeks aan de modem aansluit en de router ook dan werkt geen van beiden.
Dan heb ik dus de keuze OF de bekabelde pc beneden rechtstreeks aansluiten aan de modem, die heeft dan internet. OF de router aansluiten op de modem, dan hebben de xbox (draadloos) en de laptop internet.

De oplossing die ik zelf bedacht had is dat ik de kabel van de pc beneden ook naar boven haal naar de router. Dat is de meest logische oplossing maar de kabel is niet lang genoeg om van beneden naar boven getrokken te worden. dus dacht ik dat ik er een speciaal verlengstuk waarmee ik nog een kabel kan aansluiten en zo de kabel lang genoeg maken om alsnog naar boven te trekken naar de router.

haha, respect voor degene die snappen wat ik bedoel want ik ben heel slecht in uitleggen:o misschien kunnen jullie kijken of mijn oplossing zou kunnen werken en zo ja waar iki zo'n verlengstukje kan halen

mvg, jeffrey

Er zijn koppelstukjes waarmee je twee utp-kabels aan elkaar kunt koppelen, zodat je je kabel verlengd.
Deze zijn bij bijna elke elektronicazaak te verkrijgen en zullen je ook de kop niet kosten.:P:P.

37503-1.jpg

@ Petje11

dus dit zou een oplossing kunnen zijn?
zou er niet veel verlies in snelheid van internet zijn?
Thnx voor de snelle reactie!

groetjes jeffrey

zelf hou ik niet zo van switches of spltisingen, ze nemen naar mijn zien veel (download)snelheid weg. is ook een rede waarom ik hier boven een router heb staan.
nou zou ik willen weten of ik het goed begrijp, zo wil je het dus:

attachment.php

Maar nu hebben die switchen zoals gezecht snelheidsverlies. dus een andere oplossing zou beter kunnen zijn.

Ik ga nog ff zo'n schema maken met de oplossing die ik bedacht heb.

P.S. heeft de XBOX geen wlan kaart er in zitten dan, ik dacht dat de meeste XBOXen gewoon draadloos konden.

Bijlagen

• helpmij hulp.png
    helpmij hulp.png
    5,7 KB · Weergaven: 305
daar ben ik weer,

Ik heb hier 3 modelletjes gemaakt, je moet het natuurlijk zelf weten, maar denk dat deze je een hoop op weg helpen.

Keuze 1:

Dit is de meest gebruikelijke en snelle manier als de XBOX niet draadloos is:

attachment.php

Keuze 2:

Dit is de meest gebruikelijke en snelle manier als de XBOX wel draadloos is:

attachment.php

Keuze 3:

Deze heeft + en - punten. een pluspunt is dat je minder kabels hoeft te trekken, maar een minpunt is dat het internet op de laptop verschrikkelijk traag word, zeker als je die ook nog gebruikt om op internet te zitten.

attachment.php

Ik hoop dat dit je helpt

Arend Mulder

Bijlagen

• keuze 1 nieuw.png
    keuze 1 nieuw.png
    7,7 KB · Weergaven: 301
  • keuze 3 nieuw.png
    keuze 3 nieuw.png
    7,7 KB · Weergaven: 313
  • keuze 2 nieuw.png
    keuze 2 nieuw.png
    7,7 KB · Weergaven: 196
Ik heb zelf totaal geen last van downloadverlies met gebruik van switches en koppelstukjes.

Heb hier een netwerk met 8 computers/laptops twee dsi's en 1 i-pad. Daar zitten dan ook nog 2 modems, 2 routers, 1 accespoint en 3 switches in verwerkt. Ik heb totaal geen last van snelheidsverlies.
Daarnaast gaat ook nog een deel van het netwerk via homeplugs (wel de 200mb versie)

Ik denk persoonlijk dat je pas snelheidsverlies gaat krijgen als je echt veel switches en koppelstukjes gaat gebruiken. Dus zeker niet in het geval van TS.

Wat wel aan te raden is is om minimaal kabels van het type cat5E te gebruiken.

niet om het een of ander;), maar ik heb hier zo een router staan, met een laptop, hij gaat draadloos sneller( ik 4e verdieping, router kelder) terwijl dat maar 350 KB/S is op deze etage. met een gewone getrokken kabel, zonder iets er aan meteen modem, razend snel. met een switch, dus modem <kabel> switch = 1 vaste computer, op internet en downloaded, en mijn laptop. trager.

Laatst bewerkt:
@25arendmulder1998

schema 3 is waar ik aan zat te denken maar omdat de kabel van de bekabelde pc beneden naar boven naar de router te kort was wil ik een koppelstuk kopen waarmee ik nog een kabel aan kan sluiten die naar boven loopt zodat die nu wel lang genoeg is.

ik zie verder geen problemen die zouden kunnen optreden met schema 3 dus voor mij is het probleem denk ik opgelost. Ik laat de vraag nog 1 a 2 dagen open zodat als er nog iets is wat ik over het hoofd heb ik gezien jullie mij nog duidelijk kunnen maken.

Hartelijk bedankt iedereen voor jullie snelle reacties!!

Groetjes Jeffrey

Hallo jeffery,

Ik ben een ding vergeten te melden, het doorkoppelen van de internetverbinding is best ingewikkeld. met XP zelfs bijna onmogelijk.
welk besturings systeem heeft de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan