Draadloos en UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slaap nu mijn Grace, slaap zacht,
De Netgear die jij nu verwacht,
Wordt zorgvuldig verpakt,
Daarna ook heel goed getagt
zodat jij niet nodeloos wacht...

Ode aan het schaap

Het lieve dier, met witte of zwarte vacht
Zij is zo liefelijk, rustig en zo zacht
Ik heb het over het schaap
die automatisch zorgt voor slaap
als zij met al haar weidegenoten
over het scheidinghek komt geschoten.

Tijs.

Vaak wordt dit ouwe meiske wakker uit haar slaap,
neemt dan plaats voor haar laptop met een gaap.
Denkt dan had ik maar draadloos internet,
dan lag ik nu te surfen in mijn eigen bed.
Maar die router heeft een aansluiting
en haar techniek is een ware aanfluiting!
Dus ligt zij maar te piekeren in bed,
hoe wordt zo`n ding toch in elkaar gezet?
Dan ziet zij in de mail de berichten,
en leest zij met genoegen de gedichten.
Ze voelt zich dan weer helemaal blij,
want de hulp is nabij en wel bij: Helpmij!:thumb:

Tot op heden (11-9) nog niks ontvangen van UPC.
Wordt vervolgd...........

Ik heb gisteravond na een dag puzzelen de router geinstalleerd en had jullie een bericht gestuurd. Kennelijk was ik erg moe, want ik kan het bericht nergens terugvinden.
Aangezien ik Acer heb, heb ik een speciaal E-net managment programma op mijn laptop.
Voor een leek wordt het er dan niet duidelijker op. Naar mijn idee stond draadloos modem nu 2x in netwerkcontrole 1x onder mijn naam en 1 x onder de naam Netgear. Inmiddels heb ik de netgear hetzelfde wachtwoord gegeven en nu is hij weg.
Is de boel nu wel veilig? Bij de 1ste staat beveiligd netwerk met een slot erbij ik neem aan dat dat goed genoeg is. Die andere staat er dus niet meer bij.
De wireless-N 300 Adapter is ook van Netgear, maar uh....... (aangezien ik blond ben) wat doe ik daar mee?:o

De wireless-N 300 Adapter is ook van Netgear, maar uh....... (aangezien ik blond ben) wat doe ik daar mee?

Met dat ding kun je twee dingen doen.... 'm bewaren totdat de wirelesskaart van de Acer het opgeeft, of 'm gebruiken.i.p.v. de wireless van de Acer....

De Acer heeft alleen 802.11 b/g standaard (max 54 mbps), de Netgear router en de stick hebben bovendien de "n" (300 mbps).... dus sneller....

Als je in een drukke buurt woont kan de verbinding nog wel eens "weggedrukt" worden door alle andere gebruikers op de 2,4 GHz band... De beide Netgears (router en stick) kunnen ook op 5,0 GHZ zenden.... daar is het een stuk rustiger......

Aha, dus als ik het goed begrijp, bewaar ik hem voor het geval het erg druk is op de digitale "vliegroute" en is hij ook nog eens vervanger van de Acer Wireless?

Aha, dus als ik het goed begrijp, bewaar ik hem voor het geval het erg druk is op de digitale "vliegroute" en is hij ook nog eens vervanger van de Acer Wireless?

Beide antwoorden zijn juist, u gaat naar de volgende ronde! :thumb: :D

Dan ga ik nu niet voor de broodrooster, maar voor een nieuw touchpad. Da heb ik alles helemaal voor elkaar!:D

@grace101: Kan deze discussiedraad dan nu worden afgesloten?

Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

In het verhaal hierboven wordt mij uitgelegd waarom er een USBstick bij de router zit.
Uit nieuwsgierigheid heb ik die geinstalleerd, maar nu doet internet het niet meer zonder.
Dus niet alleen met router, ik MOET de stick erbij gebruiken. Is dit gebruikelijk?

Lastig te zeggen. Ik neem aan dat je er (driver-)software voor geïnstalleerd hebt. Deïnstalleer die dan, en kijk of je daarna het ingebouwde draadloze apparaat weer kunt gebruiken. Let hierbij ook op dat sommige laptops een toetscombinatie (bijv. FN-F2 of dergelijke) of het verzetten van een schuifje vereisen om ingebouwde draadloze netwerkkaart te kunnen gebruiken.

Daarnaast kun je nakijken wat er aan (bedrade en draadloz) netwerkkaarten is uitgeschakeld d.m.v. energiebeheeropties:
Acer ePower Management
danwel
Empowering Technology -> Power Management

Succes,

Tijs.

Ik heb van beide de driver geinstalleerd. Wat bedoel je met ingebouwd draadloos apparaat?
Al die andere dingen heb ik bij het installeren nooit gebruikt. (Svp niet te moeilijk)

Tsja, het wordt van hieruit moeilijk om te beoordelen wat er op je pc staat en hoe je het hebt ingericht.

Ik zou veronderstellen dat als je de driversoftware van het USB apparaat deïnstalleert en dan dezelfde stappen zet die (eerder) geleid hebben tot resultaat met het ingebouwde apparaat je je probleem zelf kan oplossen.

Tijs.

Je hebt het over een USB apparaat gehad. Het andere apparaat waarmee je eerder succesvol verbinding maakte is het 'ingebouwde apparaat'.

Tijs.

Ik ben bang dat ik het niet goed uitleg. Het is een USB stick (N adapter?) en ik heb een losse Netgear router en een modem (uiteraard is de laatste niet draadloos)
Het aansluiten van de router ging perfect, omdat overal stickertjes op zaten.
Toen ging ik ook de stick aansluiten dmv de cdrom, ook dat ging prima.
Nu wil ik weer gewoon met mijn normale draadloze netwerk = router werken, maar die is op mijn netwerkcentrum niet meer te vinden. (?)
Opnieuw aansluiten wordt een hele klus, want ik heb die stickertjes niet meer en weet echt niet in welk gaatje welk draadje moet. Hopelijk is dit wat duidelijker.

Ik snap het nog steeds niet: Als ik het goed begrepen heb heb je een Netgear draadloze router gekocht met in het pakket ook een USB draadloze netwerkkaart.

Je beschrijft dat je (om God weet welke reden) ook de USB draadloze netwerkkaart hebt geïnstalleerd. Dat werkte goed zei je. Nu wil je blijkbaar weer terug naar de situatie vóórdat je die USB draadloze netwerkkaart in gebruik hebt genomen, maar dat werkt niet, schrijf je.

Samenvattend is het niet duidelijk naar welke situatie je weer terug wilt: Wat nu niet duidelijk is is op welke manier je verbond vóórdat je die USB draadloze netwerkkaart ingezet hebt. Was dit draadloos of bedraad? Welk apparaat op de computer werd daarvoor gebruikt (een draadloos apparaat of een bedrade netwerkkaart)? En werd die verbonden met welk apparaat (draadloos met Netgear router, bedraad met Netgear router, draadloos met draadloze router van de buren, rechtstreeks bedraad op de modem van de provider etc.)

Tijs.

Situatie 1= vast netwerk (modem)

Situatie 2= draadloos netwerk (routert)

Situatie 3= wireless N300 adapter (gratis erbij)

Ps Zie discussie hieronder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan