Draadloos en UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dus je wilt terug naar situatie waarbij je de router niet gebruikt en rechtstreeks op de modem van de provider bent aangesloten.

Daarvoor zal het ip-adres dat de router gekregen heeft van je provider 'vrijgegeven' moeten worden. Er zijn een paar manier om dat te doen:
1. In de router het ip-adres vrijgeven ("DHCP release" o.i.d. bij de WAN/Internet instellingen). Hierna de Internet-modem uitzetten en de router loskoppelen.
2. De modem van de provider enige tijd uitzetten. Meestal is 1 uur genoeg, maar kan bij jouw provider eventueel langer duren.

Zodra 1 van bovenstaande stappen is gedaan de Internet-modem van de provider opnieuw aanzetten, wachten totdat die helemaal is opgestart en dan de pc/laptop erop aansluiten.
Hierbij is het belangrijk een goed firewall-programma op je pc/laptop hebt, want de pc/laptop kan rechtstreeks 'aangevallen' worden vanuit Internet in een dergelijke setup.

Succes,

Tijs.

Ik heb het forum een beetje doorgekeken en ik denk dat ik het nu beter uit kan leggen.
Ik heb draadloos internet via een Negear router. Daar kreeg ik gratis een USB-dongle bij.
De router werkte uitstekend, totdat ik de USB-dongle ook installeerde. Die dongle werkt goed, maar als ik hem uit de laptop haal kom ik niet meer op de router. Sterker nog, die staat zelfs niet meer in het netwerkcemtrum vernoemd. (Vista) Foetsie! Pleite! Geen internet meer. Moet ik nu altijd die dongle erin laten zitten?:(

Nee dat zou niet nodig moeten zijn.

Zie je wel andere netwerken wanneer de Netgear usb stick uit de laptop is?
Zo ja damn werkt de ingebouwde wLan adapter goed.

In dat geval heeft Mogelijk de usb stick instellingen in de router aangepast.
(SSID uit)
Dit kun je in de router aanpassen (wanneer je deze met draad aansluit)
Eventueel kun je de router resetten.
Deze zou daarna zichtbaar en toegankelijk moeten zijn.
Dan kun je weer wpa beveiliging met wachtwoord instellen.

mvg Leo

Oke, ik moet vanmiddag toch weg, dus zet ik hem een hele tijd uit.
Moet alleen de stroom eraf of nog meer kabeltjes?

Nee,
Resetten doe je, door met een pennetje 5sec op het kleine reset knopje aan de achterkant te drukken,
Het powerlampje gaat dan knipperen en vervolgens start de router weer op.
Deze is nu weer ingesteld, zoals je hem binnen kreeg.

Prettige middag.

Dank je. Ik hoop je niet meer lastig te hoeven vallen. Ook nog een prettige dag gewenst.

Helaas..... ik was er al bang voor. Tot elf uur `s avonds zonder stroom geweest, maar het heeft niet geholpen. Ik ben bang dat ik de router opnieuw moet installeren. Dat was de eerste keer een makkie, toen zaten er op alle stekkertjes stickers met een nummer.
Nu moet ik zien dat ik het zelf voor elkaar krijg.:rolleyes:

ook reset gedaan, met het betreffende knopje, zoals ik in mn laatste post beschreef?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan