Draadloos: geen of beperkte verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Hallo,

Ik ben wanhopig. Ik krijg m'n laptop niet draadloos via de router 't internet op.

Configuratie:

1. SpeedTouch 580 wireless router
2. Desktop met XP (SP2) en SpeedTouch 120g Wifi adapter
3. Acer TM4000 laptop XP (SP2) met interne Wifi Adaptor

Probleem: De laptop geeft de melding "geen of beperkte verbindingsmogelijkheden" wanneer deze verbinding met de router wil maken. Na wat doorklikken blijkt dat ie geen IP-adres krijgt.

Ik heb alle beveiligingen uitgezet (geen WEP, geen MAC filtering etc). Dus daar kan 't niet aan liggen. Ook staat de Windows firewall uit.

Ook staat 't toewijzen van het IP-adress (en de DHCP) op "automatisch".

Het rare is dat de Desktop wel verbinding krijgt en houdt met de router. Via de desktop is internetten geen probleem.

Ik heb ook al de driver van de Wifi kaart weg te gooien, maar die waren na het opnieuw opstarten van de laptop zonder waarschuwing inees weer terug.

Heeft iemand een idee wat 't probleem is??

Groeten GertWillem

Heb je wel bereik met je laptop? als je 3 verdiepingen hoger en aan de andere kant van je huis/gebouw gaat zitten, wordt het al snel minder met wireless internet... :confused:

Heb je het draadloos kaartje wel aanstaan van de laptop.

1. Ik zit bijna naast de router. Op 5 meter afstand. De desktop PC staat (nu) naast de laptop. En de desktop (zie boven) doet 't wel.
2. Ja, ik heb de Wifi-adapter van de laptop aan staan.

Ik ben nog even met de laptop naar mijn zwager gegaan. Die heeft ook een draadloos netwerk. Met zijn netwerk (met vergelijkbare instellingen: geen WEP o.i.d, alles open) krijg ik wel verbinding.

Dus aan mijn laptop zal 't niet liggen....

Graag suggesties....

Groeten GW

Opgelost

Hallo,
Ik heb avonden en avonden geprobeert het op te lossen. Ik twijfelde aan de Wifi antenne in mijn laptop. Ben daarom NOGMAALS naar mijn zwager gegaan. Die heeft ook een draadloos netwerk, alwaar mijn latop 't eerder zonder problemen deed. Ook mijn zwager had destijds geen beveiligingen op zijn netwerk (geen WEP etc). Inmiddels heeft mijn zwager een WEP beveiliging. Nadat ik zijn WEP sleutel had ingevoerd in mijn laptop, kon ik zonder problemen draadloos zijn netwerk op.....
Toen ik vervolgens thuis ook WEP beveiliging activeerde (en mijn eigen WEP sleutel instelde) communiceerde mijn laptop uiteindelijk ook met mijn router zonder problemen. Raar maar waar....

Conclusie: als ik geen WEP beveiliging (of welke beveiliging dan ook, niet op de laptop en niet op de router) instelde wilde mijn laptop niet draadloos 't internet op. Als ik wel WEP instel, dan wel....

Raar maar waar. Schuld van Bill??

Hoe het ook zij, het is opgelost :-)
Maar logisch is het niet :-(

Ik had een maand geleden een identieke ervaring. Geen enkele mogelijkheid om Wifi te verbinden. Plots was er verbinding nadat ik de WEP-sleutel had gewijzigd en opnieuw ingesteld, terwijl alles voordien ook goed stond.

Vel succes in ieder geval.

Volgens mij zit er in XP een optie waarin je aan kan geven of je verbinding wil toestaan die niet beveiligd zijn.
Waar deze zit weet ik niet, heb de vraag alleen voorbij zien komen bij het aansluiten van mijn wireless zooi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan