draadloos goed beveiligd?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Je leest wel eens dat men nog al makkelijk bij iemand anders binnenkomt. De beveiliging van dat modem/router is dan niet optimaal.
Betekent dat, dat als ik met mijn pc/adapter netwerken ga zoeken, ik dat vrij gemakkelijk vind?

De netwerken zul je vinden ja. Maar als een netwerk beveiligd is met een goede WAP/WAP2 beveiliging, met een sterke code, is het wel in orde en kom je er niet zomaar in. Mijn buren hebben absoluut geen beveiliging, kom ik erg makkelijk in. Bereik is goed, ik kan zelfs in hun documenten komen als ik wil, en hun router helemaal gaan instellen. Maarja. Dat doe ik natuurlijk niet.

trouwens, heb je gehoord van die fraude in de VS? waarbij veel bankgegevens werden gestolen door in een auto met een laptop langs de huizen te rijden, en dan te kijken of ze ergens in konden komen?

maar goed, als jij je netwerk beveiligt, is hij wel te zien, maar zonder die code kom je er niet in

Ik denk dat Thobe WPA/WPA2 bedoelt, just for the record ;)

reactie

Hoe zie ik dan op mijn pc of er onbeveiligde draadloze computers in b.v. mijn straat zijn?

wat bedoel je met "onbeveiligde draadloze computers " gwn de computers of de router die beveiligd is ?

Als jij de beschikbare draadloze netwerken bekijkt staat daar gewoon bij of het een security enabled netwerk is of niet, daarnaast staat er bij onbeveiligde netwerken geen slotje bij en bij beveiligde wel. daarnaast heb je daar ook andere tools voor als WireShark en airsnort die je (indien je netwerkkaart het ondersteund) kan laten zoeken naar netwerken

Misschien ten overvloedde, het gebruik van (on)beveiligde netwerken is hoe makkelijk je ook binnenkomt zonder toestemming ten alle tijden illegaal en strafbaar

Laatst bewerkt:

klik met je rechtermuisknop op het draadloos newerk icoontje op je start balk -> klik op alle draadloose netwerken weergeven -> onder de naam staat dan beveiligd draadloos netwerk of onbeveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan