Draadloos/hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadia01

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Berichten
40
Hoi,

Ik ben al ongeveer een jaar in het bezit van de OLIDATA Notebook STAINER W2800.

Heb tot nu toe (gelukkig) geen problemen met de laptop gehad. Heb het afgelopen jaar gebruik gemaakt van een internetkabel voor het internet. Geeft helaas een hoop gedoe, kabel zit nu immers erg in de weg... Iedereen klaagt erover zucht..

Ik vraag mij dus nu af hoe kan ik het beste draadloos het internet op...? Heb al wat gelezen maar ben maar een eenvoudige leek... Het is moeilijk om de verbindingen etc te begrijpen...

Wie o Wie kan mij aub in lekentaal helpen om draadloos het internet op te gaan.. Eventueel ook wat ik daarbij nodig heb... Zou het heel erg op prjs stellen..!!:thumb:

Ik wil eindelijk af van die ^%&*( Kabel!
 
Wat voor een internet verbinding heb je.
Heb je al een router of Access point. (Kasje om internet te delen of voor draadloos internet)

Aanlegen is niet moeilijk. Maar om het goed te beveiligen is wel eens wat lastig. Maar met een stappen plan geen probleem.
 
Wargames bedankt voor je reply:thumb:

Ik heb een chello internetverbinding en ik heb zo een standaardmodem. Zwart kastje van Thomson... Ik denk dat we hier wel ergens eentje hebben liggen (zag m laatst nog dacht ik) anders een nieuwe aanschaffen..? Ik ga vanavond eens goed zoeken...
 
Zo te zien heeft je laptop zelf al een draadloze netwerkkaart (WLAN) dus zou je je daar geen zorgen om hoeven te maken.
Verder zoal boven aangegeven wordt.
En lees dit ook eens door. :)
 
P.s heb ik voor het draadloosinternet alleen een router (en een netwerkkaart) nodig..?
 
klopt.
De router kan je dan aansluiten op de modem.
Vervolgens met de netwerkkaart connecten met de router en je kan draadloos werken.

Hoe je je router aan moet sluiten op je verbinding kan je hier lezen.
 
Laatst bewerkt:
Hio Nadia01,

En extra netwerkaart is niet nodig. Er zit al een WLAN kaartje in je laptop.
Wat je nodig heb is een router met Wifi.
 
Met een draadloze router kom je er idd, en meestal zit er bij de router wel een beknopte handleiding, die je stap voor stap moet volgen en dan kom je er wel.

Dan moet je op je laptop gewoon kiezen voor verbinding maken met draadloos netwerk of een dergelijke optie en zien dat je alle netwerken kan zien. Je laptop zoekt dan naar alle draadloze netwerken en je kan je eigen netwerken zien en er dan gewoon mee verbinden, dat wijst zichzelf vrij goed uit.
Je kan dan meteen zien of het netwerk al dan niet beveiligd is. Soms staat dit niet in het stappenplan van de handleiding van je router of wordt deze stap om een of andere reden overgeslagen. Zoek in dat geval hoe je je router moet beveiligen op een eventuele uitgebreide handleiding op cdrom bij je router of op de website van de fabrikant van je router.
Uiteindelijk zal je met je laptop verbinding kunnen maken met je eigen draadloze beveiligde netwerk...

Zorg ervoor dat je de stappen goed volgt want met een fout geconfigureerde router kan je mogelijk niet op internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan