Draadloos inloggen op domein zeer traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Iedereen langs deze weg een heel gelukkig 2008 toegewenst.

Start ik met mijn eerste vraag dit jaar ;)
Ik draai server2003 met een lokaal domein.
De cliënts draaien Vista en inloggen als gebruiker gaat normaal.
Echter recent een laptop aangeschaft en draadloos inloggen op het netwerk verloopt heel erg langzaam.
Iemand enig idee hoe ik dit kan versnellen?

Opgelost... de dns in de cliënt stond niet juist geconfigureert.

hallo René,

mooi dat je probleem is opgelost, maar ik had even een vraagje wat eigelijk met dit zelfde probleeem te maken heeft.

hoe zorg je ervoor dat je draadlozen netwerk verbonden is voor aanmelding bij server 200? (3 of 8)

dank voor je antwoord.

ik had deze vraag al eerder gepost maar nooit enige reactie op gehad.

groet,
Ronald

Hai Ronald,

Ik weet niet hoe jij je server geconfigureerd hebt, met één of met twee netwerkkaarten.
Ik heb het als volgt:
Server geconfigureert met één netwerkkaart en aangesloten op een router met switch.
Dhcp uitgeschakeld ook op de server.
De cliënts ook aangesloten op de switch.
Ik draai op de server een lokaal domein.
De cliënts lid maken van dit domein.
Je stelt in de router je draadloos in met beveiliging.
Draadloze cliënt instellen op draadloos netwerk en dan lid maken van het domein.
Let wel het ip adres van de server, in mijn geval 192.168.1.2 is ook het primaire dns server adres van de server alsmede van de cliënts. De gateway voor server en cliënts is het adres van je router in mijn geval 192.168.1.1
Het inloggen duurde bij mij zo lang omdat ik de dhcp in de router had aanstaan wat dus resulteert in het toewijzen van een ip in de juiste range maar de dns niet op 192.168.1.2 waardoor het inloggen eindeloos langzaam ging.

Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.

dank voor je reactie, bedoel je met draadloos client je draadloze laptop?

ik heb zelfde situatie.

pc met server2008 ( knalt er trouwens regelmatig uit onder reden, maar dat ter zijde)
router met 4 pc's en switch ertussen.

1 laptop draadloos.
probleem is dat het profiel niet kan worden opgehaald voordat er een verbinding is, en verbinding met draadloss netwerk wordt pas germaakt nadat is aan gemeld op het domein.

alle pc hebben trouwens een eigen vast ip, dhcp staat wel aan op server en routetr maar lijkt geen vertraging te geven.

groetjes

Ronald

Hai Ronald,

Ja ik heb hier één draadloze cliënt en dat is mijn laptop.

Ik weet uiteraard niet of de 2008 versie wezenlijk verschilt van de 2003 versie die ik draai.
Maar het is eigenlijk de bedoeling dat je draadloos gaat werken tijdens het opstarten.
Indien je pc dan klaar is met opstarten en je krijgt het ctrl+alt+del scherm moet je laptop probleemloos kunnen verbinden.

hallo René,

als ik me aanmeld krijg ik te horen dat het profiel niet is gevonden en bij afsluiten kan niet woren weggeschreven.

zal nog een kijken en proberen om eerst verbinding te maken via lan en dan via wlan.

dank voor je reactie.

groet,
Ronald

Zeg Ronald,

Heb jij gekeken of de laptop voorkomt in de map Computers op je server?
Weet je zeker dat je geen ip conflict hebt, d.w.z. dat op de laptop de lan niet toevallig hetzelfde ip heeft als de wlan.
Verwijder anders de laptop op je server en meld hem opnieuw aan.
Schakel eventueel de Lan verbinding op je laptop uit.
Het lijkt er in ieder geval op dat je laptop niet goed aangemeld is op je server vandaar dat die het profiel niet kan laden.

Trouwens even wat anders, draai jij op de laptop Vista of XP?

Mvgr, René.

Laatst bewerkt:
hallo René

de laptop staat in de lijst van de pc op de server, geen ip adres conflikt.

zal de lan eens uitschakelen.

lijkt hem er in te zitten dat de verbinding met de router niet is gemaakt voordat de laptop zich kan aanmelden bij de server.

maar zal eens kijken wat hij doet als ik een gedeelde map maak op de laptop, danniet aanmelden maar alleen maar opstarten.

kijken of die wel te vinden is. zou volgens mij moeten kunnen.

ik heb duoboot, vista ( grrrr) en Xp. vista is mij veel te traag en die jongens van microsoft vonden het weer nodig het allemaal weer net even anders te doen met vista, evenals de andere bootloader. leuk hoor :(

groetjes

Ronald.

Misschien zit het probleem wel in die dualboot...
In ieder geval Als je met Vista inlogd, het administratoraccount inschakelen, uac uitschakelen, netwerkdetectie inschakelen.
Gebruik je folderredirection let dan op dat de map waar je omgeleide folder en profiel hoort te staan V2 achter de map staat. Bij XP is dat n.l. niet het geval.
Zou de map niet juist zijn aangemaakt wordt je profiel zeker niet gevonden.

Mvgr, René.

Hallo René
helaas zal het niet geval zijn van de dualboot, want ik heb buiten het opstarten en instaleren. vista nauwelijks gebruikt en zeker niet in mijn eigen domein.

maar we kijken verder,

dank voor je reactie.

groetjes
Ronald

Nee ok... maar in ieder geval zou het gewoon moeten lukken als je met de bedrade pc's kunt inloggen zou het met de wlan ook moeten lukken. Vaak zijn het de kleine dingen die we over het hoofd zien :)

hallo René,

na een weekje van ellende met mijn server ben ik er weer.

mijn geheugen van de server was defect wat resulteerde in constante vastlopers zonder te vertellen wat er mis was, erg fijn dus.
maar hij draaid weer.

terug komend op mijn probleempje.

volgens jou moet ik probleemloos verbinding maken met mijn server.

wat ik heb gedaan is volgende:

op de laptop een ap gedeeld, zodra ik de laptop opstart en niet inlog dan kan ik de map niet zien, zodra ik wel inlog is de map er wel.

het lijkt erop dat de verbinding naar de server pas wordt gemaakt zodra in dus ben ingelogd.
Hoe heb jij de verbinding tot stant gebracht, heb je instellingen op je server veranderd?

dank voor je reactie.

groetjes
Ronald

Hai Ronald,

Ik draai op mijn server een lokaal domein.
Dhcp uitgeschakeld op router en Server.
De server heeft als ip 192.168.1.2
Gateway(router) is 192.168.1.1
Als je de verbinding van de server configureert noteer je bij prim. DNS 192.168.1.2
Dus het ip van de router zelf.
Je clients geef je uiteraard allemaal een verschillend ip in die range en vul je bij Prim. DNS ook de 192.168.1.2 in.

Zelf log ik nooit lokaal in met de laptop want dan is het logisch dat die jouw map niet ziet.
Log je dus in op je lokale domein (ctrl+alt+del) dan wordt de verbinding tot stand gebracht en wordt jouw profiel geladen.

Heel veel info kun je ook hier vinden:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Windows_2003/#

Succes!

Ik denk dat het daadwerkelijk probleem hier is dat de wireless verbinding nog niet beschikbaar is op het moment dat er moet worden ingelogd.

Ik heb dit ook weleens gehad op een pc, echter die moest toch op een kabeltje aangesloten worden, dus heb er niet verder naar gekeken. Maar wat ik zonet las op internet is dat het verholpen zou moeten zijn als je windows zelf de netwerkverbinding laat regelen, dus je kan geen gebruik maken van software van andere partijen hiervoor (fabrikant etc.). Dan zorgt windows er als het goed is ervoor dat de verbinding beschikbaar is voordat je moet inloggen.

dank jullie voor je reactie.

kan dus twee dingen proberen. windows de instellingen laten geven aan de laptop dus via dhcp en wel volgens methode van René.

euhhh.
tja we gaan weer puzelen.

dank

Ronald

Dat van René moet sowieso, maar dat is hetzelfde voor bedrade netwerk als onbedrade netwerken. Dus ik ga er vanuit dat dat goed staat ... anders heb je altijd een uitdaging, en kan je nooit inloggen op je domein ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan