Draadloos intern

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisiejjj

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2012
Beste Forumleden,

Al een tijdje ben ik aan het denken over het versnellen van mijn interne netwerk. Pas heb ik al mijn bekabeling van 100 mbps vervangen voor 1 gb bekabeling vervangen. Deze is aangesloten op Router TP-Link TL-WR1043ND.
Nu ben ik gaan testen van mijn 1gbps laptop netwerkkaart naar mijn 1gbps NAS interface met ertussen de TP-link router. Tijdens het overzetten van een iso bestand van 3.14 GB haalt hij een snelheid van 40 mbps.

Als ik over mijn wifi netwerk hetzelfde bestand overzet haal ik 6 mbps. terwijl mijn output interface van mijn wifi kaart aangeeft 65 mbps output te kunnen genereren. mijn TP-link staat als AP met een gemengd netwerk van B-G-NG-BG-alleen N op een juist kanaal.
De Router behoord een snelheid te hebben van 300 mbps via het WIFI.

Waarom haalt mijn WI-FI verbinding zo een ontzettende trage overdacht snelheid.
Op mijn wifi netwerk zijn op het moment van testen geen andere devices verbonden.

Het TX vermogen staat op 30 dBM

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

WiFi is altijd langzamer. Die 6MB/s is wat je afleest in het kopieerschermpje? Want 65Mbps en 6MB/s komen namelijk redelijk goed overeen. Tussen bit en byte zit namelijk een factor 8 verschil ;)

klopt,
je bent een held! dankjewel! dan is dat het probleem.

en wat betreft mijn vaste netwerk. 40*8 is 320, dus 1000:8 is 125 mb wat ik zou moeten halen dan toch? Tuurlijk spelen er nog wat devices mee die momenteel draaien, maar er wordt niks gedownload of iets geks, dus 40 mbps hoort dan sneller te kunnen toch?

Als je een 1GBit bedraad netwerk hebt, dan moet je theoretisch 125MB/s moeten kunnen halen. Maar elke router heeft eigenlijk wat overhead, dus in de praktijk zal dat 110-120MB/s zijn ;)

Die 40MB/s vanaf je NAS ligt natuurlijk ver onder de 125MB/s, maar dit zou ook aan de snelheid van je NAS kunnen liggen ;)

ik lees dit over jouw NAS:

Bij de upload van een 5GB zwaar bestand zou een schrijfsnelheid van circa 50MB/s behaald worden. De leessnelheid bedraagt 81MB/s. Bij het inschakelen van aes 256-bit-encryptie zakken de prestaties flink, ondanks de hardwarematige versleuteling; Synology noemt schrijf- en leessnelheden van circa 11 en 26MB/s.
bron: http://tweakers.net/nieuws/80631/synology-introduceert-consumenten-nas-diskstation-ds112j.html

Dus ik denk dat je NAS hierin limiterend is. Je kunt controleren of dat je firmware up to date is (DSM 5.0 update 2 is de meest recente), mogelijk dat die iets meer prestaties zal geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan