draadloos internet aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bebetok

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
daag,

ik wil graag mn laptop draadloos laten internetten/netwerken.
ik heb op mn gewone desktop pc een usb modem.
ik had al een netwerk met nog een oude pc van me, maar inderdaad, door die usb modem kon die niet internetten.
nu is mij aangeraden om een ADSL Modem + Router with 4-Port Switch van Linksys te nemen.

ik ben nog altijd een leek wat betreft dat netwerk gedoe... dus wat ik graag zou willen weten is:

-deze modem vervangt dan mijn huidige adsl modem... maar kan dat zomaar? heb een abonnement bij Planet.. kan je gewoon met elke modem internetten? zelfde snelheid en dergelijke?

- en wat heb ik nog meer nodig behalve die modem/router? in mijn laptop heb ik een ingebouwde draadloze netwerkaart, dus die hoef ik niet meer te kopen lijkt mij? ondanks merkverschil?
en moet ik dan voor mijn andere twee pc's zon Wireless-G USB Network Adapter kopen? of kan ik gewoon mijn netwerkkabel waarmij die twee nu verbonden zijn op de modem/router aansluiten??

sorry voor de vele vragen,
maar graag advies gevraagd. wil vanavond anders de boel kopen :)

groet,
Bebetok

In principe kan je tussen dit soort modems wel wisselen. Zeker de nieuwere zouden moeten werken.
Indien je niet zeker bent kun je beter even Planet bellen (heb ik laatst ook gedaan).

Merkverschil mag niet uitmaken nee.

In principe zou je voor draadloos netwerk volgens mij wel zo'n kaart moeten kopen. Je zal hem wel op de router aan kunnen sluiten maar dan is het niet 100% draadloos meer. (maar voor een stilstaande desktop is het niet zo'n probleem, ligt eraan waar het internet binnenkomt). Dit weet ik niet 100% zeker.

Hoe oud is die ene PC? Ondersteund 'ie dat? Draait er overal XP op?