Draadloos Internet command

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeppoep12

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo forumleden,

Op de laptop van mijn broer zit zo'n knopje waarmee je draadloos internet aan , en uit kunt zetten. Helaas is dit knopje kapot nu is mijn vraag is dit software matig weer aan te zetten, want hij stond uit toen hij kapot ging. Ik dacht zelf aan een command in cmd maar kan geen geschikte vinden. Iemand suggesties?

Alvast Bedankt

Joep Handleiding en of dit misschien FN+F1. Welk merk laptop is het zodat de helpers je nog beter kunnen helpen, XP Vista heb je iets meer. Krijg je nog meldingen.......

Merk en al doet er niet zoveel toe, want die knop is vanuit binnen simpel weg afgebroken. Met command prompt kun je bijna alles, dus ik hoop dit ook?

Er wordt niet voor niets om het merk en type gevraagd Joep.

Merk en type doen er behoorlijk toe, maar als jij dat niet wilt geven wordt het lastiger te helpen.
@edmoor: Ninja-ed.... :(

Tja eigenlijk wel, want als we je willen helpen op zoeken dan is er misschien al iemand die dit heeft uitgevonden of met hetzelfde probleem (zit) of zat. Daar zijn de help-pagina's voor. Er zijn namelijk vele wegen die naar rome gaan. We horen of zien het wel.

Je zou in de eigenschappen van de draadloze chip kunnen kijken (via Apparaatbeheer), en 'm via daar activeren.

Oke excuses, ik dacht dat dit er niet zou toe doen. Het is een Acer, ik zal zo even het type nummer opzoeken.

edit: het type nummer is TravelMate 6292

Laatst bewerkt:
Joep Handleiding en of dit misschien FN+F1. Welk merk laptop is het zodat de helpers je nog beter kunnen helpen, XP Vista heb je iets meer. Krijg je nog meldingen.......

Er wordt niet voor niets om het merk en type gevraagd Joep.

Merk en type doen er behoorlijk toe, maar als jij dat niet wilt geven wordt het lastiger te helpen.
@edmoor: Ninja-ed.... :(

Alsnog excuses, ik dacht dat dit er niet zou toe doen. Het is een Acer TravelMate 6292

Is dit het misschien.
Als het alleen de hardwarematige wifi schakelaar is, dan moet je volgens mij naar de bios setup van je laptop toe gaan, want aldaar vind je een optie waarmee je kunt aangeven of de wifi automatisch ingeschakeld is (Enabled) of automatisch uitgeschakeld is(Disabled) moet zijn. Mogelijk ben je nu reeds geholpen. Verder kun je via het Apparaatbeheer bij de geavanceerde hardware instellingen van de wifi adapter terechtkomen. Op die plaats kan zijn ingesteld hoe de wifi adapter zich energie technisch dient te gedragen. Je gaat dan de energiezuinige opties uitschakelen. Schrijf op wat je doet kun je altijd terug.

Dankje ik zal dit zo even proberen, en inderdaag erg slim om de handelingen op te schrijven. Ik denk dat er een best grote kans bestaat dat het in de bios is te verhelpen.

Is dit het misschien.
Als het alleen de hardwarematige wifi schakelaar is, dan moet je volgens mij naar de bios setup van je laptop toe gaan, want aldaar vind je een optie waarmee je kunt aangeven of de wifi automatisch ingeschakeld is (Enabled) of automatisch uitgeschakeld is(Disabled) moet zijn. Mogelijk ben je nu reeds geholpen. Verder kun je via het Apparaatbeheer bij de geavanceerde hardware instellingen van de wifi adapter terechtkomen. Op die plaats kan zijn ingesteld hoe de wifi adapter zich energie technisch dient te gedragen. Je gaat dan de energiezuinige opties uitschakelen. Schrijf op wat je doet kun je altijd terug.

Ik heb de boot optie geprobeert dit leek mij erg waarschijnlijk. Ik vond dan ook een "schakelaar" over het Network daarmee kon je het netwerk inderdaad aan en uit mee zetten, maar vervolgens maakte het geen verschil? Zit er dan ergens ook nog een "schakelaar" dat alleen over wifi beslist?. Apparaatbeheer wil ook niet werken. Zou er nog iets te vinden zijn in het register of zeg ik nu iets stoms.

Ik zou zeker niet in het register zitten knoeien, dat geeft vaak grote problemen, wil dat toch doen maak eerst een backup van je register, ook hier geldt, dan kun je altijd terug.

jammer dat het niet lukte mijn mij eerdere oplossing.;)

Klopt register geeft inderdaag veel rottigheid. Maar ik heb iets gevonden, dat het probleem verschuift. Via apperaatbeheer ben ik er achter gekomen dat de wifi wel degelijk aanstaat. Maar hij vind geen signaal, nu komt het feit dat de laptop ook geen netwerk heeft via vaste kabel ook aanbod denk ik. Want daar zal dan neem ik aan toch wel een verband zitten?

Ja dat was ik eigenlijk wel verplan. Het is namelijk zo dat hij ondertussen al een nieuwe laptop heeft omdat: zn touchpad het niet meer deed, cdspeler deed niet meer en internet niet. Ik vind het leuk om problemen met soms hulp van anderen op te lossen om voor een volgende keer te weten hoe ik dat zelf moet doen op andere laptops. Nou heb ik die andere 2 punten al verholpen. Maar dit punt lukt me niet in mn eentje. Verder is het een prima laptop. Maar even terug naar internet, dank je voor die link ik zal hem eens grondig doorlezen. Maar ik snap nu echt even niet meer wat het exacte probleem is

Oh oke Joep lukt het niet dan zoeken we weer wat verder ook ik vind dit leuk om te doen zo af en toe.:eek:

Groet.

Ik heb de informatie van de site van schoonepc door gelezen en paar dingetjes gecheckt maar ik snap de fout niet. De drivers zijn volgens aparaatbeheer allemaal goed geinstalleerd en de wifi kaart staat gewoon aan. Toch doen zowel de kabel als het draadloze internet het niet

Een beetje informatie ik weet niet of je er wat aan hebt over internetkaart:
Intel(R) Wireless Link 4965AGN

Ik heb iets aparts gevonden, nu lijkt het alsof mijn vorige informatie over dat de wifikaart wel aanstaat niet te kloppen. Ik probeerde nog een keer de probleem oplossing van windows en kreeg na een tijdje deze melding:

Schakel de voorziening voor draadloos netwerkverkeer in

Gebruik de schakelaar aan de voor- of zijkant van de computer of eventueel beschikbare functietoetsen, om de draadloze functie op deze computer in te schakelen.

Dus dan staat de schakelaar toch nog uit. Maar hoe verhelp ik dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan