Draadloos internet doet het maar af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

LiiSzanne1991

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik heb al tijden problemen met internet, er is een monteur geweest en hij zei dat de router kapot was. We hebben toen meteen een nieuwe gekocht: een cisco wrt160N. Sinds dien zijn de problemen nog steeds niet opgelost. Ik heb dus maar af en toe internet. Ik heb wel gewoon internet als ik een kabeltje aan de router koppel en aan mijn laptop zet. Wat kan het probleem zijn? Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

PS> Op andere plekken waar ik draadloos internet werk dat wel allemaal foutloos.
 
LiiSzanne1991,

Ik heb net de zelfde router als jij en ik had dit probleem in het begin ook, na wat aanpassen van de instellingen heb ik nu perfect verbinding.

Probeer deze instellingen eens:

Bij wireless => Basic wireless settings

Wireless Band: 2.4 GHz
Network Mode: Mixed
Network Name (SSID): " de naam die je wilt toewijzen"
Channel Width: 20Mhz only
Channel: 6
SSID Broadcast: enabled

mvg

magaz
 
Ik neem aan dat de Wireless LAN ingebouwt zit in je laptop?
Ik heb ook hetzelfde probleem maar met een externe linksys wireless adaptertje
Hij gaf ook uitstekend signaal maar kon ook niet op internet.

Waarschijnlijk ligt het probleem daaraan

Misschien moet je je een Wireless Lan USB stick aanschaffen. Die maakt draadloos signaal met je router.

Succes :thumb:
 
ho juist sorry :D

Als je met je kabel verbonden bent met je router, dan ga je naar je webbrowser en typ je in de adres balk 192.168.1.1 dan krijg je een popup sherm met inlog gegevens. Als je nog nooit iets veranderd hebt dan is het standaard (username = administrator en pasw: admin) als ik me niet vergis. Probeer dit al eens en dan help ik je wel voort

mvg
 
Kreeg je het popup scherm? zoja dan is het teken dat het wachtwoord wrs verkeerd is. Heb je ooit je het draadloos netwerk beveiligd of laten beveiligen? want dan kan het zijn dat die het admin paswoord heeft veranderd.

mvg
 
Ok dan moet je naar het tabblad wireless gaan en daar de bovenstaande settings ingeven. Nu ik vermoed dat dit de eerste keer is dat je in je router zit, zal je wrs ook de beveiliging moeten instellen zodat andere geen gratis internet hebben he ;)

dit die je dan bij wireless security

het beste voor thuis gebruikers is:

Security Mode: "wpa2 personal"

Encryption: "TKip of aes"
Passphrase: " het wachtw dat je wenst"

mvg
 
neen dit is al,

je moet juist nog verbinding maken met het nieuwe paswoord en thats it.

en als het probleem zich nog voordoet laat anders iets weten he dan zoeken we verder.
mvg
 
Graag gedaan, en vergeet niet om dit topic als opgelost te zetten he ;)


Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan