(draadloos) internet en netwerkcentrum

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
365
Sinds enige tijd heb ik een probleem.
Af en toe (lijkt willekeurig) "vliegt" internet eruit. Hij heeft plotseling geen internetverbinding (wel lokaal) echter als ik deze verbreek ziet hij geen netwerken meer (deze zijn er 100% zeker wel).

Na opnieuw opstarten doet hij het weer. Echter als internet eruit ligt loopt het netwerkcentrum ook vast. Doet internet het dan is er niks aan de hand.

Wat kan dit zijn?
 
dit kan voor zover ik weet meerdere oorzaken hebben.
normaal als je alleen lokaal internet hebt dan heb je dus wel een ipadres en dergerlijke dus daar zou je het niet bij moeten zoeken.

ik denk dat je verkeerde drivers of iets dergerlijks op je pc hebt staan voor je netwerkkaart.
aangezien de draadloze netwerken ook direct weg zijn.
weet niet of je toevallig net opnieuw windows erop gezet hebt?

ivm dat je "normaal" geen problemen hebt met je router lijkt het me sterk dat je daar zou moeten kijken.
 
Je kan voor de zekerheid even proberen een paar minuten de stroom van de modem en/of router af te halen, dan stekker er weer in en even op laten starten, vaak zijn dan de meeste problemen opgelost en soms haalt de modem/router dan ook updates op bij zo'n herstart.
 
Jep windows is eraf geweest. Echter alle updates van windows geïnstalleerd. En waarom zou hij het dan 95% van de tijd het wel doen en dan OPEENS niet meer?
 
Je kan voor de zekerheid even proberen een paar minuten de stroom van de modem en/of router af te halen, dan stekker er weer in en even op laten starten, vaak zijn dan de meeste problemen opgelost en soms haalt de modem/router dan ook updates op bij zo'n herstart.

-1 dubbel post sorry,

Maar het is zowel op school als thuis. Dus het ligt niet aan het modem o.i.d.
 
ben je toevallig van xp/vista naar windows 7 gegaan?

want dan kan het te maken hebben met het feit dat de driver niet geschikt is voor windows 7

het beste is op dit moment de juiste drivers te installeren (die totaal up to date zijn)
en kijken of het probleem zich dan nog blijft voordoen
 
vista -> vista.

Hoe zou ik de desbetreffende driver dan moeten vinden? Kan ik ergens een nummer vinden van de netwerk kaart o.i.d.?
 
makkelijste is altijd even kijken naar je type laptop en dan op de site van de fabrikant
op dat type drivers zoeken.

(staat normaal wel op laptop zelf of op de onderkant zit meestal een sticker)

mocht dit niet werken kun je pc wizard downloaden en kijken wat voor hardware in je pc zit. (meestal even zoeken op drivers voor je chipset/moederbord via de fabrikant daarvan)
 
Anders even kijken via Configuratiescherm > Systeem > Hardware, en daar bij netwerkkaarten kijken.
 
Anders even kijken via Configuratiescherm > Systeem > Hardware, en daar bij netwerkkaarten kijken.

kan ook maar dat gaat over de geinstalleerde driver :)
als hij de verkeerde driver daarvoor geinstalleerd heeft wordt je alsnog niet veel wijzer helaas :(
 
Soms helpt het om daar de netwerkkaart even te verwijderen, computer opnieuw opstarten en hij wordt automatisch opnieuw geïnstalleerd ;)
 
rather not by een laptop. Ben altijd aangeraden om die dingen niet uit elkaar te schroeven.
 
Ik bedoel inderdaad niet dat je fysiek de kaart uit je laptop moet schroeven, maar bij Apparaatbeheer even met rechts erop klikken en dan verwijderen kiezen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan