Draadloos internet erg traag sinds 3 weken met gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordywos2

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Hallo,

Ik heb de laatste 3 weken heel erg zitten stoeien met me draadloze netwerk en de router instellingen, het internet is echt zeer traag nog niet eens zo heel erg te merken op me laptop maar als ik op me xbox 360 online Call of Duty wil spelen is het echt niet meer te doen.

Het internet is echt bizar traag meerdere keren al gebeld naar UPC maar ze lijken niks te kunnen ontdekken.

Ik heb een router van Linksys, al een redelijk oud model.

Ik word er echt moe van zit er zelfs aan te denken me game console te verkopen omdat ik gewoon niks meer erop kan doen met vrienden enzo omdat ik dan weer de enige ben die heel erg hapert en vast loopt.

Heb al meerdere keren ook het channel gewijzigd en alle kanalen geprobeerd maar er is er geen een die het doet met vooruitgang van het internet.

Iemand een oplossing of weet waar het probleem ligt?

Bij voorbaat dank!

Gr,
Jordy

En hoe is het bekabeld?

Ander beveiligingstype?

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik gebruik draadloos dus hij is niet bekabeld of bedoel je dat niet?

En het beveiligingstype van me router is WEP, kan daar iets mee te maken hebben?

Dan het volgende, ik merk als ik meer netwerken in de lijst zie staan uit de buurt hoe slechter het netwerk is op de xbox als er maar 4 netwerken staan is het prima en dat wissels elke minuut wel een beetje af vandaar dat wispelturige internet denk ik. Maar weet dit niet zeker.

Hoi jordywos2,
Ik denk dat je voor drie/vier dingen moet zorgen,
- snele computer met quad-core processor
- snelere internet aanschafen 50 of meer m/s
- router met een Draadloze Netwerk Mode N
- kabel verbinding in plaats van draadloos gebruiken
Succes...

Laatst bewerkt:
ik vermoed dat het probleem in je router zit.
Ook al omdat je aangaf dat het een oude router is.
Een nieuwe router kan uitkomst bieden.
En ga dan over op WPA2 beveiliging van je draadloos netwerk.

Een computer met een quad-core processor hoef ik niet ik heb een Msi laptop met een i3 processor erin, vind ik snel en goed zat.

Dan over de router, ik weet het het is al een out WRTG Linksys model maar el er toch nog wel even mee doen heeft het altijd goed gedaan dus.

Maar wat helpt het als ik dir WPA2 beveiliging in stel?

Thanks

Ja,dat snap ik.
Een i3 is een dual core,geen quad core.
WEP is al achterhaalt en zeer makkelijk te kraken.
De soort beveiliging is van invloed op je internet snelheid.
dit heeft te maken met de versleuteling

Het maakt dus totaal geen z*k uit wat voor pc je hebt. Ik heb hier een oude Pentium II laptop staan met een Wifi dongle. Geen probleem.
Ga eens naar www.speedtest.net, en voer een snelheidstest uit. Post de uitkomst hier eens.

Is het mogelijk om tijdelijk bekabeld aan te sluiten om het dan nog eens te proberen?
WEP is idd gemakkelijk te kraken, maar dat zou normaal geen enkel verband hebben met een snelheidsprobleem.

Succes!

speedtest gedaan en komt gewoon een normaal resultaat uit zoals alle vorige keren ook.

Maar het blijft zeer traag vooral als het om gamen op me x360 gaat.

Uhm.... een i3 kan nou wel een dual core zijn ipv een quad core maar dat maakt niks uit toch??

Het valt me wel op dat als er veel netwerken actief zijn in de buurt dat me xbox meteen een streepje minder signaal heeft en dus ook lagt op me Call of Duty spel. Als er maar 3 staan wat normaal is doet die het wel goed maar dit wisselt heel de tijd af dus ook heel wispelturig internet, heb al meerdere channels geprobeerd. Helaas zonder resultaat..

Hoi, bedankt voor je hulp.

Ik heb dat progammatje al op me computer staan en heb dit al meerdere malen geprobeerd ook de netwerken waar niemand op zit maar het lukt niet op een of ander manier.

als ik trouwens ga zoeken naar problemen in me netwerk geeft die een probleem aan:

''Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd''

Als ik op oplossen druk gebeurd er niks.

Kan het trouwens met de firewall te maken kunnen hebben? daar heb ik een tijdje geleden voor ik nog geen problemen had met het netwerk een beetje mee lopen *****n.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan