Draadloos internet + ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo Helpmijers,

Ik heb een paar vragen over draadloos internet, misschien dat jullie ze raar vinden maar ik hoop op een antwoord.

Uitleg:
Ik wil thuis draadloos internet, het is namelijk erg handig voor mobiel enz. Maar mijn moeder wil liever geen straling.
Daarom is het misschien een oplossing 4 kabel internet verbindingen te houden en de rest draadloos.

Mijn vraag is;
Moet je hier een speciaal abonnoment voor nemen?
Kan je draadloos uitzetten op de router (de ethernet moet dan wel blijven werken)?

Iemand een apparaat als suggestie?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik kom er zelf namelijk niet uit.

Mvg, Zeromaster

Over straling zou ik me niet al te veel zorgen maken... een mobieltje tegen je oren is gevaarlijker. Maar ik ga je vragen eens stap voor stap na. Uit je verhaal begrijp ik dat je via de kabel internet wil. Veel kabelboeren leveren kabel-tvpakketten met internet en soms ook met telefonie. Wanneer je bij je kabelboer een internetabonnement afsluit krijg je meestal een modem in bruikleen. Die hoef je dus niet te kopen.

Tegenwoordig worden modems standaard met wifi geleverd. Ook zitten er op het modem een aantal ethernet-poorten, waarmee je met je computers en laptops een vaste verbinding kan maken. Het wifi-gedeelte kun je meestal uitschakelen.

Meestal komt je kabelmodem in de meterkast te hangen, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Laatst bewerkt:
Bedankt, dit heeft al een paar vragen opgelost.

Maar nu zoek ik nog een geschikt apparaat dat aan mijn eisen voldoet.

Laatst bewerkt:
Nee, maar het kan zijn dat je in verband met de verbeterde techniek een ander modem van UPC kan krijgen.

Als ik bij UPC kijk, http://www.upc.nl/pakketten/#intcmp=hptodan heb je daar een paar internetpakketten. Als je eigen pakket ook vermeld wordt met een modem dat ook wifi heeft, zou ik eens een belletje wagen naar UPC.

Bij ons is Ziggo de kabelboer. Die hebben dit jaar hier alle oude kabelmodems vervangen door een nieuwe. En ook nog eens helemaal gratis.

Ik ga het uitzoeken, Maar als het niet lukt weet je dan misschien nog een router die aan mijn eissen voldoet?

Nou je kan ook een goedkoop routertje kopen waar WIFI opzit. Die moet je dan met een ethernetkabeltje verbinden. Ikzelf heb dit jaar voor € 25,-- een ICIDU wireless router 300n aangeschaft. Hou er wel rekening mee dat je in beide apparaten wat moet gaan klooien. Kom je er niet uit, helpmij helpt je wel :D Routertje is trouwens bij de Dixons te koop.

Haha, ik weet dat helpmij uitgang bied!

Maar ik heb liever 1 apparaat dan 2, dus wil een ethernet + draadloos router in een.
Mijn ethernet router is namelijk ook al verouderd.

Kabelmodems worden voor zover ik op internet kan nagaan niet in Nederland verkocht. Maar ik kan het mis hebben. UPC levert volgens mij net als Ziggo Cisco modems / routers. En mijn ervaring met Cisco (thuis en professioneel) is dat het erg goed spul is.

Klopt, maar toen wij hem aanschaften was er volgens mij nog geen eens wifi;p
Ik ben het nu aan het uitzoeken en denk dat ik ga overstappen.

Ik betaal nu namelijk
UPC: 10MB internet
standaard pakket tv en radio

En

XMS
Digitale radio en televisie.

Ik betaal dus dubbel...
Nu wil ik overstappen naar ?

Welke is het goedkoopst voor tv, radio en fatsoenlijk internet met draadloos?

Even kijken bij het linkje van UPC. Volgens mij is het laatste pakket ongeveer hetzelfde als wat je nu hebt. Het tweede pakket hebben ze blijkbaar een actie mee. Maar ik zit niet bij UPC, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen. Als je tevreden bent met het huidige pakket, zou ik niet een twee drie overstappen, je moet even kijken wat de kosten per maand zijn. De laatste is € 45,-- de aanbieding, na 6 maanden € 52,50. Je internetsnelheid is wel twee keer zo hoog. Dus die afweging moet je zelf maken.

Laatst bewerkt:
Ja klopt ik heb nu namelijk maar 10mb internet en betaal meer dan 60,- per maand.
Ik zoek nu een goede goedkope provider voor internet, tv en radio

KPN is ook niet alles.... Omdat de zendmast in Smilde afgefikt was hebben mensen hier in de straat dagenlang geen tv gehad. Ik denk dat je UPC maar eens moet bellen. Laten ze je als trouwe klant maar eens een mooi bod doen. En lees ondertussen op de diverse fora alle klachten over UPC... na.

Bedoel je met die laatste zin dat het er nogal wat zijn?
Btw; je bent me behoorlijk goed aan het helpen ga zo door!

Nou soms. Het is niet altijd kommer en kwel. Maar wat ik me nu afvraag, heb je niet dat derde pakket met 100 mb snelheid? Want dat kost 65 euro in de maand. En als je oude kabelmodem de snelheid niet aan kan, ben je een dief van je eigen portemonnee. Dan zou ik heel snel vragen om een andere kabelmodem.

Laatst bewerkt:
Nee ik heb ook de facturen nagekeken. Maar als ik overstap naar een ander pakket van UPC krijg ik er vast wel een modum bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan