Draadloos internet instaleren op vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Infinity13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Hai,

Ik ben een leek op technisch pc gebied en krijg het daarom niet voor elkaar om draadloos internet te installeren. Wie o wie kan mij een helder stappenplan geven???

Ik wil graag mijn vaste pc via een usb adapter draadloos verbinden met internet. We hebben een kabelverbinding via Caiway.
PC staat nu in de gang (werkt het beste) verbonden met de caiway modem. PC moet naar boven via een draadloze kabelverbinding.

Ik heb een Linksys gekocht (wireless G starter Kit) met een router en een USB adapter. Volgens de media markt hoef ik alleen de usb router te installeren op de pc? Begrijp dat niet helemaal want ik heb toch ook de router nodig? Heb op hun verzoek de modem van caiway 45 min. uitgezet, daarna de blauwe kabel van Linksys verbonden vd router naar de caiwaymodem en daarna geprobeerd verbinding te maken. PC vond het draadloos netwerk wel maar vraagt om een netwerkbeveiligingssleutel? Moet ik die zelf maken? hoe doe ik dat? En wat moet ik daarna doen?
Media markt verzocht ook om bij 1e x draadloos verbinding de PC beneden te testen en als ie werkt pas boven te plaatsen.

Graag aub hulp want het gaat me niet lukken en ben het zat om me mail in de gang te checken terwijl boven een prachtig bureau klaar staat!

Groetjes.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan