Draadloos internet instaleren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

naomiush

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Hoi..
Ik heb een vraag.. hoop dat iemand mij kan helpen.. want heb er zelf niet zoveel verstand van.
Ik heb een nieuwe laptop gekocht.. het gaat om een Notebook, TOSHIBA, L30-10T.. fijn ding, maar het lukt me niet om draadloos internet op te zetten..
ik heb een sweex draadloos router.. (ook geprobeert het te installeren maar lukt niet echt)
wat, hoe moet ik draadloos internet instellen? volgens sweex moet ik eerst via http://192.168.123.254 de router activeren.. maar ik krijg geen verbinging..
de laptop heeft een Wireless LAN. 10/100 Ethernet lan, 56K modemV92 (zegt mij niets, heb ik van de site waar ik de laptop gekocht heb)

Hopelijk kan iemand mij via dit forum uitleggen wat ik moet doen..
Alvast bedankt

me schien wel dom !!!!!!!!!!!
hep je het verwekt in de laptop dradloos internet
of niet

Wat je aangeeft moet lukken.

volgens sweex moet ik eerst via http://192.168.123.254 de router activeren.. maar ik krijg geen verbinging..
Staat er in die handleiding ook dat je beter eerst connectie kunt maken met een netwerkabel, in plaats van draadloos? Meestal is dat het geval namelijk.
Heb je verder ook nog pc's op de verbinding aangeloten, of is de laptop de enige pc op je netwerk?

En kijk hier ook eens (ook de links helemaal onderaan het bericht).

verwekt in de laptop??
je bedoelt vast verwerkt in de laptop..
ik weet niet hoe dat moet, vandaar de vraag..

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik heb de instructies van de sweex draadloos router opgevolgd.. daarna moest de kabel van internet in de draadloze router en moest ik naar de website http://192.168.123.254 maar ik krijg geen verbinding.. de laptop vind ook geen "draadloos netwerk"Terwijl ik dat op mn andere computer wel krijg.. dan krijg ik de instellingen van sweex zegmaar.. maar bedankt voor de link.. ik zal even kijken of dat wel lukt :D
ps: ik heb windows vista.. zou het misschien daaraan liggen? want als ik de cdrom van de sweexrouter wil installeren lukt het niet, ik krijg alleen een handleiding en wat tips.. maar geen download.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Het kan zijn dat de software van Sweex niet met Vista om kan gaan inderdaad, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen connectie met de Sweex kunt maken.

Probeer dus gewoon je instellingen eens te controleren en te vergelijken zoals in bovenstaande link beschreven.

Mocht onder je netwerkeigenschappen de instellingen op automatisch staan (net als op dit plaatje) op de pc waar je verbinding wél werk, controleer dan ook of deze instelling op je Vista machine zo staan.
Bij Vista staat alles weer nét ergens anders, maar de instellingen komen aardig overeen met XP.

misschien een domme vraag, maar is het ook mogelijk om weer terug te keren naar windows sp? ik vind windows vista maar niks.. de cdrom van sweex kan ik niet installeren.. heel vaag

Windows SP?? da's een jan marijnissen besturing of zo??:p

Ff serieus, om in te loggen op je router moet je wel verbinding hebben met de router.
Heeft deze laptop misschien een knop om draadloos aan en uit te zetten??
Probeer anders eerst eens met een kabel tussen router en laptop.

ik bedoel natuurlijk windows XP ;)
een knop? nee volgens mij niet..
wat moet ik als eerst doen?? eerst de router installeren toch? met cdrom.. wat als dat niet lukt??
de rest weet ik wel (heb ik op het vorige forum gelezen)..

naomiush zei:
misschien een domme vraag, maar is het ook mogelijk om weer terug te keren naar windows sp? ik vind windows vista maar niks.. de cdrom van sweex kan ik niet installeren.. heel vaag
Op die Toshiba zit Vista voorgeïnstalleerd? Dan zal dat niet gaan helaas. Of je moet nog een geldige XP licentie hebben liggen zodat je deze kunt installeren.

Voor wat betreft het configureren van je netwerk vind je hier nog een goed Vista uitleg.

oke super.. ik zal dat eens proberen straks.. thanx..

wat is een SSID?
ik heb op een site wat informatie gevonden waar ik misschien wel wat mee kan.. ik kopieer ff een stukje

"Het instellen van een draadlozer router is doorgaans niet echt moeilijk, het gaat er echter om dat er een goed beveiligde verbinding wordt realiseerd. Start een internetbrowser en log in op de router, ga vervolgens naar het onderdeel wireless/draadloos. Eerst moet het draadloze netwerk een naam (ook wel SSID genoemd) worden geven."

Wil dat zeggen dat ik op de site van de router iets verander?
kan ik eerst met mn gewone adslverbing naar de site van de router en alle instellingen opslaan..
Ook al probeer ik dit, mijn laptop kan geen draadloze apparaten vinden..

Laatst bewerkt:
SSID is de naam van het netwerk, je hoeft daar in de eeste instantie niets aan te veranderen.
naomiush zei:
kan ik eerst met mn gewone adslverbing naar de site van de router en alle instellingen opslaan..
Dit zie je verkeerd. Je instellingen veranderen heeft niets met je adsl verbinding te maken.
Je maakt -zoal in de handleiding beschreven- contact, door het ip-nummer in te tikken in Internet Explorer of Firefox. Op die manier kom je in het instellingenpaneel van je router (de site van de router zoals jij het noemt).
Als je netwerkinstellingen niet goed staan, zal connectie met de router niet lukken.
Als ik jou was zou ik me toch eerst even focussen op de aanwijzingen gegeven in post #3 en #6.

SSID is de naam van het netwerk, je hoeft daar in de eeste instantie niets aan te veranderen.

Dit zie je verkeerd. Je instellingen veranderen heeft niets met je adsl verbinding te maken.
Je maakt -zoal in de handleiding beschreven- contact, door het ip-nummer in te tikken in Internet Explorer of Firefox. Op die manier kom je in het instellingenpaneel van je router (de site van de router zoals jij het noemt).
Als je netwerkinstellingen niet goed staan, zal connectie met de router niet lukken.
Als ik jou was zou ik me toch eerst even focussen op de aanwijzingen gegeven in post #3 en #6.

oke, het is me gelukt om via de draadloze router verbinding te krijgen.. ik ben toen op http://192.168.123.254 gelogd en moest op "renew" klikken .. Maar ik krijg geen IP adres.. ik begin me af te vragen of mijn laptop wel echt een draadloos netwerkkaart in heeft zitten.. want volgens de site moet er wel een "Wireless LAN. 10/100 Ethernet lan, 56K modemV92" ik neem aan dat dat draadloos is?

Laatst bewerkt:
ik ben toen op http://192.168.123.254 gelogd en moest op "renew" klikken ..
En als je dat doet, wordt er dan niet gevraagt om een wachtwoord en gebruikersnaam?

En hoe bedoel je, je krijgt geen ip-adres?

Ps. ja hoor, je hebt een draadloze netwerkkaart.
Compliancy : Wi-Fi®
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g ingebouwd
Draadloze technologie : Wireless LAN
Klik.

Laatst bewerkt:
En als je dat doet, wordt er dan niet gevraagt om een wachtwoord en gebruikersnaam?

En hoe bedoel je, je krijgt geen ip-adres?

Ps. ja hoor, je hebt een draadloze netwerkkaart.

Klik.

er word alleen gevraagd naar een wachtwoord en dat is standaard "admin" .. en als ik op renew klik, blijft alles op 00.00 etc staan.. dus er komt geen ipadres of subnetblabla.. ik snap er niets meer van.. maar wat ik zo vreemd vind.. als ik bij mijn netwerkverbindingen kijk.. zie ik wel draadloos internet bijstaan.. maar het is niet verbonden.. als ik op verbinden klik, vind hij gewoon geen apparaten.. dus kan hij ook niet verbinden.. een vriend van me had weleens een versleutelings?????wachtwoord gebruikt om alles te installeren, maar ik krijg nu niet eens verbinding, dus kan het wachtwoord ook niet gebruiken.. snap je?

Ok voor we verder gaan zou ik eerst graag nog iets meer duidelijkheid willen hebben over het volgende puntje.
wat, hoe moet ik draadloos internet instellen? volgens sweex moet ik eerst via http://192.168.123.254 de router activeren.. maar ik krijg geen verbinging..
. daarna moest de kabel van internet in de draadloze router en moest ik naar de website http://192.168.123.254 maar ik krijg geen verbinding.. de laptop vind ook geen "draadloos netwerk"Terwijl ik dat op mn andere computer wel krijg
Staat je draadloze verbinding nu wel of niet aan?
Je krijgt op je andere pc wel een draadloze verbinding? Of is deze met een draad verbonden?

Dus het gaat er mij eigenlijk om of de draadloze functie wel of niet aan staat in de Sweex.

Je Sweex staat dus op je laptop dus niet in deze lijst met draadloze verbindingen?
cg040601.gif

Ok voor we verder gaan zou ik eerst graag nog iets meer duidelijkheid willen hebben over het volgende puntje.

Staat je draadloze verbinding nu wel of niet aan?
Je krijgt op je andere pc wel een draadloze verbinding? Of is deze met een draad verbonden?

Dus het gaat er mij eigenlijk om of de draadloze functie wel of niet aan staat in de Sweex.

Je Sweex staat dus op je laptop dus niet in deze lijst met draadloze verbindingen?
cg040601.gif

nee sweex staat niet in de lijst.. maar bij netwerkverbindingen staat wel
draadloos netwerk (niet verbonden) .. als ik mijn internetdraad in de sweex router stop, kan ik wel op de site van de router, ik krijg alleen geen ipadres.. geen verbinding..
volgens mij doe ik iets niet goed.. ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen..
op mn andere pc heb ik gewoon een adslverbinding.. ik ben nu ook op mn laptop aan het internetten.. maar dan niet draadloos.. dat wil nog niet lukken

Laatst bewerkt:
Ok. Dus je kunt wel op de site van de router komen?
Wat voor type Sweex is het eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan