Draadloos internet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapbee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Dag allemaal, ikzelf werk al enkele jaren met draadloos internet, maar sinds vorige week ben ik aan het proberen dit te installeren bij mijn vriendin en hoop dat iemand mij hier kan helpen. Het probleem zit zo:

Ze heeft een router gekocht waarmee je draadloos kan werken, deze router is aangesloten op pc 1 (de pc waarop de internetkabel dus ook is aangesloten).
Daarnaast heb ik ook een draadloze ontvanger geïnstalleerd op haar pc op haar kamer. Na het installeren van die ontvanger heb ik het netwerk kunnen beveiligen en dit netwerk heeft de naam 'eminent456'.

Wanneer ik nu op pc2 rechts onderaan op het icoontje van het draadloze ontvangertje klik, om te bekijken welke draadloze netwerken gevonden zijn, zie ik het netwerk staan (eminent456) dat ikzelf geïnstalleerd heb, volgens het boekje dat bij de router zat moet ik deze aanklikken en op 'verbinding maken klikken' dat deed ik, en toen kreeg ik de foutmelding dat dit netwerk niet gevonden is. maar als de pc dit niet zou vinden zou dit toch ook nie tussen 'gevonden netwerken' staan?

Wat doe ik fout, of moet ik ook nog iets installeren op pc 1 (waar ik dus alleen de router heb geïnstalleerd?

Alvast heel hartelijk bedankt aan diegenen die mij kunnen helpen!

Waarom heb je de router aangesloten op de pc en niet op het modem? Als de router echt op de pc zit aangesloten, zal je moeten kiezen voor een ad-hoc verbinding, waarbij de pc waarop de router zit aangesloten, altijd aan moet staan.

netwerk layout

Hoi aapbee,

Kan je even je netwerk layout schetsen zodat we hier kunnen volgen.
Zoals erbicom reeds aangaf, is een normale installatie als volgt:

telefoon -> modem
modem -> router
router -> PC (via kabel of draadloos)

Is het bij jouw netwerk ook zo of anders?

ja zo zit het, het was een beetje verkeerd uitgelegd maar de router is dus wel degelijk op de modem aangesloten.

sorry

Ik zou de router even helemaal terugzetten naar de fabrieksinstellingen (handleiding) en daarna een pc MET draad aan de router verbinden om deze te configureren. Dan kun je o.a. de netwerknaam invullen, alsmede het type beveiliging en de sleutel. Als dat klaar is ga je pas draadloos proberen te werken.

Dit heb ik gedaan, ik heb net het netwerk opnieuw ingesteld en ook een andere naam gegeven (de naam is 'ThuisE') maar hij blijft dezelfde fout weergeven. Ik heb hieronder een foto van wat er fout loopt.

Op de foto kan je zien dat de pc eerst het draadloze netwerk ("ThuisE" dus) wel vindt en wat de foutmelding aangaf.

In het blad netwerkverbindingen zal je een icoonje zien met je draadloze netwerkverbinding.
Die moet normaal op "niet verbonden" staan.
Klik eens rechts op het icoon en kies "eigenschappen"
Wat krijg je dan te zien?

Dat ziet er allemaal vrij normaal uit. Helaas kan je bij windows niet afgaan op de foutmelding om exact te weten wat er fout is.

Mogelijke oorzaken :

- je hebt op je router een wifi beveiliging ingesteld (WEP of WPA of....) en iets anders op je USB adapter.

- je hebt een mac-adres filter actief op de router en het mac adres van pc2 is nog niet toegevoegd.

- een firewall op de PC2 verhindert connectie met het netwerk.

- TCP/IPv6 geeft conflicten

Aan jou om uit te zoeken wat er fout gaat.

Aapbee,

ik zou eerst beginnen met een vrij draadloos netwerk.
Als je stapgewijs te werk gaat vind je het probleem zeker.
Je hebt de Wifi manager van de router op die pc geinstalleerd.kijk in zijn eigenschappen als er iets vreemds staat dat de verbinding niet optimaal vrijgeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan