draadloos internet, kom niet op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paddepoel

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Hallo medeforummers,

Vraagje:
sinds kort heb ik een laptop en daarbij nu ook draadloos internet.
Alles ingesteld en de eerste 2 weken had ik perfect draadloos internet.
Op vakantie gegaan, ik kom terug en ik kom niet meer op internet???
laptop geeft aan dat de signaalsterkte: uitstekend is en dat ik verbonden ben..alleen ik kom internet niet op, ik heb een vermoeden dat mijn zusje erachter heeft gezeten en dat er misschien een instelling of iets anders is veranderd??? Ze weet niet meer wat ze allemaal heeft gedaan etc. je kent ze wel.
Ben niet heel erg goed in dit soort dingen, vandaar dat ik het hier vraag, vind het alleen vreemd dat hij wel een signaal krijgt en dat de verbinding uitstekend is, maar ik kom gewoon niet op internet???

Kan iemand me helpen??
alvast bedankt.

P.S.:
mijn netwerkadapter is van Intel(R) PRO/Wireless 2200 BG Netword connection?
Denk niet dat het daar iets mee te maken heeft omdat hij alles goed aan geeft en dat ik verbonden ben????

Trek de stekker van het modem er eens uit, en wacht twaalf tellen, sluit hem vervolgens weer aan.... Doe hetzelfde met de router.....

Het feit dat het signaal uitstekend is betekent alleen dat de PC en het accespoint een goede verbinding hebben en zegt niets over de verbinding van het accespoint met internet.....

Hallo medeforummers,
[...]P.S.:
mijn netwerkadapter is van Intel(R) PRO/Wireless 2200 BG Netword connection?
Denk niet dat het daar iets mee te maken heeft omdat hij alles goed aan geeft en dat ik verbonden ben????

Uitstekende tip van de vorige 'oplosser'.

Heb je verder wel nagekeken of je met je EIGEN draadloze netwerk verbonden bent, en niet met die van een buurtgenoot?

Oh ja: Wijze les: Nooit je zus met administrator rechten achter je computer laten! Maak een eigen account voor zo iemand, met beperkte rechten! :D

Tijs.

Uitstekende tip van de vorige 'oplosser'.

Heb je verder wel nagekeken of je met je EIGEN draadloze netwerk verbonden bent, en niet met die van een buurtgenoot?

Oh ja: Wijze les: Nooit je zus met administrator rechten achter je computer laten! Maak een eigen account voor zo iemand, met beperkte rechten! :D

Tijs.

hehehe, ja, dit was ook de laatste keer.
Nee, ik heb de stekkers eruitgetrokken van beide en daarna er weer ingedaan..heeft niks geholpen.
Voor de zekerheid ff gekeken maar ben met "mezelf" verbonden en niet met mijn buurman..heel vreemd dit
heb trouwens een wireless modem van E-tech
modelnr.: WGRT04 rev2
Zit bij @home.
Zo vreemd dat hij het de eerste 2 weken tot een maand het wel gewoon deed en nu niet...

Kijk in ieder geval even na hoe het werkt als je gewoon met een netwerkkabel verbindt met je router.

Werkt het dan wel, dan ligt het aan je draadloze verbinding (wat dan ook maar het probleem is daar).

Werkt het daar niet, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij @home.

Overigens is er uitstekende nieuwe driver-software (v. 10.5) voor jouw draadloze netwerkkaart beschikbaar: hier
Als je ermee aan de slag wilt gaan: Vergeet ook zeker niet om daar ook de User Guide te downloaden (is ook in het Nederlands!), het is geweldige mooie software!

Tijs.

Dit haalde ik even van de @home "geplande onderbrekingen"lijst:

Voor Groningen:
geplande Onderbreking
Straat:
Aanvang: vrijdag 10 november 2006, 04:00
Einde: vrijdag 10 november 2006, 16:00

Onze excuses voor het ongemak.
Geplande Onderbreking
Straat:
Aanvang: dinsdag 14 november 2006, 04:00
Einde: dinsdag 14 november 2006, 16:00

Misschien zijn de werkzaamheden wat uitgelopen..... [zou de eerste keer zijn als dat NIET zo was...]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan