Draadloos internet laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielNB

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Beste,

Ik heb ergens een draadloos internetkaartje kunnen scoren voor mijn laptop. Alleen... hij werkt niet... Hoe stel ik dit kaartje in? - ik heb draadloos internet in m'n huis.

Het is een PCMCIA Ethernet Card EN 210 van Argosy.

Alvast bedankt.

Heb je je draadloze internet (in de router) beveiligd met wep of wpa?
Zoja, dan moet je dezelfde settings en password daarvoor gebruiken.

Zie je het kaartje wel in apparatenbeheer?

ik zie PCI-modem, PCMCIA_LAN Ethernet en o2Micro OZ6912 CardBus-controller :confused: en ja ik heb WPA beveiliging, maar waar vul ik dat in?

op m'n PSP ging het makkelijker :rolleyes:

Als je je kaartje in de laptop hebt zitten, zie je rechts onderaan je scherm een icoontje verschijnen met 2 monitortjes.
Als je die dubbelklikt, en in het volgende schermpje op "Vernieuwen" dan zie je de beschikbare netwerken.
Als het goed is, is er 1 van jou.
Kun je daar al verbinding mee maken?

Zo nee, heb je software geinstalleerd bij je ontvanger? Daar kun je de wpa settings wijzigen.

start / config scherm / netwerk verbindingen.
En dan je "draadloze netwerkverbinding" klikken.

Vandaar verder zoal ik eerder aangegeven heb.

Ik heb de driver al geinstalleerd, maar als ik naar Netwerkverbindingen ga staat er nergens een draadloze verbinding. Hij ziet hem verder ook niet, hij geeft alleen zo'n pling als ik hem erin steek.

Op m'n laptop zit ook een knopje met een wifi-tekentje erop. Als ik daarop druk gebeurt er niks. Misschien is dat wat?

Kijk of in apparaatbeheer bij configuratiescherm onder systeem.
Hierin tabblad hardware en vervolgens knop apparaatbeheer.

Open vervolgens de root netwerkadapters.
Als het goed is zou hier je nieuwe kaart moeten staan. Zo niet, dan met rechtermuis op netwerkadapters klikken, en vervolgens klik op "zoeken naar gewijzigde apparaten"

Mogelijk dat het dan wel lukt.

Als het apparaat al wel onder netwerkadapters staat, is er wellicht een conflict. met een ander apparaat.

Groet Joost

Een andere mogelijkheid is dat in de Bios WiFi disabled is. Dit moet natuurlijk op enabled staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan