Draadloos internet met 3 computers: hoe te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
3
Hoi allemaal!
sinds kort deel ik met een collega een huis en hebben we haar internetaansluiting van KPN samen in gebruik. Door het huis liggen nu her en der kabels voor het internet, iets waar ik graag van af wil!
We hebben dus gewoon een modem voor internet... Kan ik hier een router op aansluiten om daardloos internet mogelijk te maken? En, zo ja, is het dan mogelijk 3 computers (2x comp + 1 laptop) er op aan te sluiten zonder deze computers compleet te moeten verbouwen?
En, mijn laatste vraag, heeft iemand enig idee wat voor prijskaartje hieraan hangt?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Ik heb nml geen idee hoe alles in zijn werk gaat!

Alvast bedankt!

groet
Hannet
 
Hoi,

Om je te adviseren zijn meer gegevens nodig, die je waarschijnlijk eerst moet 'opduikelen' bij je huisgenote.
Eerste vraag: kunnen jullie tegelijk internetten, of moet je steeds het kabeltje wisselen. Als je al tegelijk kunt internetten, moet je minstens een gecombineerd modem/router hebben ... zo niet, dan moet je die inderdaad alsnog aanschaffen.

Belangrijk is het soort abonnement bij KPN en het soort adsl-modem dat nu wordt gebruikt (staat onder op dat 'kastje' en/of in de handleiding daarvan)
Het soort abonnement is belangrijk voor de snelheid van de verbinding.
Het 'kastje' of hierop een z.g. draadloze router kan worden aangesloten.
Als de laptop niet lang geleden is aangeschaft, zit er waarschijnlijk al een draadloze netwerkkaart in. Of die in de pc's zit is de vraag. Standaard meestal niet.

Omdat jullie mogelijk e.e.a. moeten aanschaffen en dat zo voordelig mogelijk natuurlijk een vraag: wat is je woonplaats. Misschien handig om ook in je profiel aan te geven hier op helpmij ...;)

Dus:
- welke abonnement bij KPN
- welk ADSL-modem (merk en type)
- merk en type laptop
- uitzoeken of er in de pc's al een draadloze netwerkkaart zit
- wordt op alle computers windows xp gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
reactie

Hoi Ommeren,
dank voor je reactie.
Ik zal één en ander ff uitzoeken. Voor nu kan ik in elk geval melden dat we al wel gelijktijdig op het internet kunnen en dat ik in Amsterdam woon...

gr
Hannet
 
Hoi,

Wat betekent, dat die netwerkkabels al op een (combi-)router moeten zitten.
Of die draadloos is of niet moet je nu even uitzoeken.
Wat is het merk/type router, dus waar de kabels van de pc's (en waarschijnlijk ook de laptop) tezamen ingestoken zijn ...... :shocked: ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan