Draadloos internet met netwerkkaart op desktop geeft beperkte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

koploper

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Beste helpers, :thumb:

Op mijn nieuwe samengestelde pc (moederbord: AsRock FM2A75 Pro4-M) zit een PCI-E slot, met daarin de draadloze netwerkadapter: http://www.icidu.com/nl/networking/wireless/pci-e-card-150n.html . Nadat ik Windows 7 64bit had geinstalleerd, gaf deze elke keer: verbonden maar beperkte internettoegang. Het opvallende is dat met een andere usb netwerkadapter, en op alle laptops en smartphones bij ons thuis, het internet gewoon altijd goed werkt. Alleen dus niet met deze netwerkkaart. Ook heb ik verschillende drivers geinstalleerd, Windows 7 opnieuw geinstalleerd maar het hielp allemaal niet.

Elke keer als ik dus die netwerk adapter aan heb staan, maakt ie wel met 3 streepjes verbinding, maar met zo'n vervelend driehoekje :(

De router is ook al gereset en opnieuw opgestart, DHCP staat aan, en alle andere apparaten maken er dus verbinding mee, dus dan denk ik niet echt dat het aan mijn router ligt.

Wie weet wat ik zou moeten doen? :thumb:

Met vriendelijke groet,

Eduard :)

Beste,

Hij zit in een kast, en deze staat op de 3e verdieping, en de router op de 2e verdieping, de afstand is (door muren heen hemelsbreed) circa 6 meter. De pc heeft dus wel 3 blokjes verbinding.

Mvg,

De antenne zit dan zeker achterop de pc achterin de kast.
Als dat zo is dan zou je een andere antenne eraan kunnen schroeven, één met een draad die je buiten de kast kunt zetten.

De antenne zit dan zeker achterop de pc achterin de kast.

Ja inderdaad.

Maar waarom zou ik dat doen als ik gewoon goede verbinding heb? Want andere apparaten in deze kamer met ook 3 blokjes verbinding, werken ook prima, dus het probleem ligt m denk ik niet in het bereik.

mvg,

Eduard ;)

En die andere apparaten staan ook allemaal in de kast???
Zoals je zelf al schrijft heb je de rest van de oplossingen al geprobeerd, je zou de netwerkkaart nog in een andere pc kunnen doen om te kijken of die niet kapot is.
Je kunt ook nog proberen om winsockfix te draaien. Dat wil af en toe ook wel eens helpen.

Laatst bewerkt:
Oh wacht, ik dacht dat er met `kast` behuizingwerd bedoeld, de pc staat gewoon op een bureau ;)
Ik heb geen andere pc met PCI-E aansluiting :(
Ok ik zal ff kijken ;)

Mvg,

Eduard

Dan heeft die antenne met draad idd geen zin.:P:D

:P

Inmiddels heb ik het programma gedraaid, maar er kwam niets uit, het werkt dus nog niet :(

Wat kan ik nu doen? :o

mvg,

Zie je ook andere draadloze netwerken behalve die van jou?
Op je router staat niet per ongeluk het macadres-filtering aan?

Ja, het netwerk van verschillende buren is te zien. ;)
Nee, macadresfiltering staat niet aan ;)

Dit probleem vind ik erg vervelend, want nu moet ik internetten op die desktop met een oeroud USB Wlan dongle ding :P

Weet u misschien wat ik nu moet doen? :)

Mvg,

Eduard

Werk je met een vast ip-adres of staat dhcp aan?
Als je met een vast ip-adres werkt heb je dan een dns-server ingevuld?

Sorry, lees net je startpost en dat had je al gezegd.:o

Laatst bewerkt:
Jup, DHCP staat dus aan, en alle andere apparaten en adapters verbinen gewoon prima met de router, behalve deze nieuwe! :$

mvg,

Eduard

Als je in apparaatbeheer kijkt naar je draadloze adapter, dan staat daar een uitroepteken of een vraagteken?

Geen van beide! :$

Er staat dat het apparaat gewoon goed werkt :$

Laat de probleemoplosser van windows er eens op los.

Ook al gedaan :$
Hij zegt dat het probleem niet kan worden opgelost... ='(

Ga naar start> alle programma's> bureauaccesoires> opdrachtprompt
Daar type je in: ipconfig /all (incl. de spatie tussen ipconfig en /all)
Maak daar een screenshot van en post dat hier.

1/is je windows zelf up-to-date, servicepacks en zo?
2/Is dit het enige ICIDU produkt dat je in gebruik hebt?
3/Wat gebruik je als wireless beveiliging op je router WPA/WPA2-PSK met TKIP+AES? Probeer anders eens alleen WPA2-PSK met AES. Deze ingreep kan ook averechts werken in die zin dat als niet al je drivers up-to-date zijn op andere toestellen ook connectieproblemen kunnen ontstaan.

1: Ja Windows 7 SP1
2. Ja, mijn router bijvoorbeeld is van Belkin
3. Ik gebruik WPA2-PSK met AES, omdat het vakje waarop ik kan kiezen tussen AES en TKIP grijs is (router menu) , kan ik niet kiezen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan