draadloos internet met ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Berichten
129
Beste helpmijers,

Ik heb internet via Ziggo met een oude motorola modem om verbinding te maken. Deze modem stampt nog uit het tijdperk van de casema tijd. Ik heb op dit moment verbinding met het internet met 2 vaste pc's. Nu heb ik een laptop gekocht en deze probeerde ik op een wap11 accespoint aan te sluiten (Ik weet dat dit niet echt snel is maar deze heb ik tijdelijk geleend om even te testen). Nu heb ik dit geprobeerd, maar wanneer ik het AP (accespoint) aansluit en de modem reset heeft de laptop internet maar de andere pc's niet. Zonder AP hebben bijde pc weer internet.

De pc krijgt een ip-adres 84.208.0.133
een subnetmask van: 255.255.254.0
en een gateway van: 84.208.0.1
Nu staat er bij ipconfig in het opdracht prompt ook nog een dhcp-server vermeld terwijl ik die niet heb geconfigureerd. De DHCP server begint dan niet met 84.2083.xxx.xxx

De modem is niet te bereiken via een configuratiescherm het AP uiteraard wel. Ik weet niet wat ik moet zodat alle pc's internet hebben? Kan het zo zijn dat de modem maar 2 ip-adressen uitdeeld?

Heeft iemand tips of oplossingen wat ik kan proberen

Groet,
 
De modem levetrt w.s alleen een ip en heeft geen router (NAT) functie,
Die zou er voor zorgen dat het internet ip adres verdeeld wordt over de ips van het (w)lan netwerk.
Met een wireless router gaat dit wel wel werken.

mvg leo
 
het modem van ziggo is geen router.
daar zit ook maar 1 aansluiting op voor de computer.
hoe sluit jij daar 2 computers op aan ?
 
Ik heb hier twee computers op aangesloten doormiddel van een switch. Beide computers hebben op deze manier internet. Een derde pc trek de modem alleen niet (denk ik).

Een router zoals de WRT54G zou dus kunnen helpen?
 
switch meteen na de modem van ziggo.......vreemd dat dat gewerkt heeft.
Maar een router brengt betere uitkomst ja.
 
Dit vond ik zelf ookal, dus ik dacht misschien is er een ander trucje voor om het toch anders op te lossen:cool: Aangezien ik ook niet heel rijk ben om weer meer geld uit te geven:rolleyes:
 
De WRT54G is inmiddels verouderd, maar zou wel werken.

Ik ben wel verbaasd dat internet werkt op twee pc's via een switch.
Over welke switch en welk modem hebben we het precies?
 
Het gaat hier om een hele simpele sweex 5-poorts switch. De router is een Motorola waar geen typenummer opstaat. Als je op de volgende link klikt dan zie je wel het plaatje zoals hij eruit ziet: klik.
 
Hoi,

Volgens mij is het inderdaad mogelijk omdat een switch zelf geen IP-adressen uitdeelt zoals een router dat doet. Hij geeft enkel het (interne) IPadres van de modem door. Daardoor krijgen alle PC's op de switch hetzelfde IPadres maar omdat er geen DHCP draait zal er geen melding komen dat er zich meerdere apparaten met hetzelfde IP in het netwerk bevinden.

Voor de modem lijkt het of alle verkeer vanaf dezelfde PC komt.
Als je met twee PC's tegelijk op het internet wil via deze configuratie moet dat wel hééééél erg traag gaan.

Maar dat is mijn theorie. Iemand die mij wil verbeteren ? (leer ik zelf ook nog wat bij ;) )
 
Het gekke is dus dat beide PC's wel degelijk een verschillend ip-adres krijgen (je moet mij niet vragen hoe ik dat voor elkaar heb gekregen want dat weet ik echt niet:p) Hierdoor geven de pc's ook niet aan dat ze hetzelfde ip-adres hebben. (ipconflict of iets dergelijks) Hierdoor dacht ik in eerste instantie ook dat het gewoon kon om nog meer pc's op het internet aan te sluiten.
 
Deze modem heeft hws toch een routerfunctie "aan boord".
Anders kan het nooit werken met een switch
Dit wordt bevestigd door de volgende tekst van Motorola
Supports up to 63 computers on a single internet connection (additional networking hardware required)
(het type staat toch gewoon voorop de modem?:D)

Mogelijk werkt het wel gewoon als je in het AP de DHCP en eventueel NAT uitzet.
Welke AP is dit?
 
Oke dus de modem heeft dus toch een routerfunctie, het gekke is dan nog steeds dat hij niet meer dan 2 pc's internet geeft:rolleyes:

Het AP is een WAP11 van linksys. Dit is een echt accespoint(heeft geen DHCP en NAT functie) en is goed ingesteld, ook werkt hij nog want bij mijn buurman doet hij het.

Je zou zeggen dat het typenummer voorop staat, maar bij deze staat er alleen motorola op de voorkant en verder niks op,onder of op de zijkant van de modem.:confused:

In iedergeval al bedankt voor de reacties:thumb:
 
Misschien een speciale ziggo uitvoering?
Mogelijk dat die ook het aantal aan te sluiten pc's hebben aangepast.
 
Het enige is wat ziggo zegt koop maar een router vanons voor €50 euro en dan zijn de problemen opgelost. Maar het zou kunnen denk ik :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan