Draadloos internet op Laptop en PSP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordyvh

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
9
Hoi,

Ik heb nu kabelinternet, en verbind het met een router naar mijn pc en playstation 2.
Nu krijg ik over paar dagen een latop, die wil ik graag draadloos verbinden met internet, net als mijn psp.
Hoe,en wat heb ik nodig ?
Ik wil graag mijn router laten liggen.
Welke optie's heb ik ?

Alvast bedankt
 
Waarom wil je je oude router laten liggen..? Je hebt een draadloze router nodig, en daarop kun je ook "bedrade" PC's aansluiten [gewoon met de bestaande UTP kabels]... Ben je echt aan die oude router gehecht, moet je alsnog een draadloze router kopen, maar die niet instellen als router maar elkel als "accespoint". Twee routers achter elkaar is vragen om "troubles".... Je kunt ook "kale" accespoints kopen die je vervolgens weer aan je router hangt..... [maar qua prijs zijn die nauwelijks goedkoper dan routers]
 
Geplaatst door ErpCity
Waarom wil je je oude router laten liggen..? Je hebt een draadloze router nodig, en daarop kun je ook "bedrade" PC's aansluiten [gewoon met de bestaande UTP kabels]... Ben je echt aan die oude router gehecht, moet je alsnog een draadloze router kopen, maar die niet instellen als router maar elkel als "accespoint". Twee routers achter elkaar is vragen om "troubles".... Je kunt ook "kale" accespoints kopen die je vervolgens weer aan je router hangt..... [maar qua prijs ontlopen zijn die nauwelijks goedkoper dan routers]


Hoi,

Oke bedankt, dus ik moet mijn oude ( net nieuw,en goed ) router weg doen, en een draadloze router halen ?
In die draadloze router zit een UTP uitgang, waar ik alsnog mijn pc en playstation mee kan verbinden.
Wat heb ik dan nog nodig om mijn laptop te verbinden met die draadloze router ?

Alvast bedankt
 
De meeste draadloze routers hebben 3 of 4 UTP ingangen... daar kun eje de bestaande kabels direct inprikken. De laptop heeft een Adaptor nodig om "draadloos" te zijn... dit kan met een usb adaptor of een PCMCIA adaptor.... Wel opletten welke type usb die laptop heeft [1.1 of 2.0] want een usb 2 adaptor werkt slecht [heel traag] of niet op een 1.1 poort. Bovendien loop je een reëel risico dat ie je hele usb poort opblaast..... PCMCIA is dan beter en sneller...... USB adaptors voor 1.1 zijn bijna niet meer te krijgen........

Heb je usb 2 dan is zo'n adaptor weer wat handiger omdat je die ook in elke desktop kunt steken........

De Netgear WG111T is een hele goeie wireless usb 2.0 adaptor, de 511T is voor pcmcia
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ErpCity
De meeste draadloze routers hebben 3 of 4 UTP ingangen... daar kun eje de bestaande kabels direct inprikken. De laptop heeft een Adaptor nodig om "draadloos" te zijn... dit kan met een usb adaptor of een PCMCIA adaptor.... Wel opletten welke type usb die laptop heeft [1.1 of 2.0] want een usb 2 adaptor werkt slecht [heel traag] of niet op een 1.1 poort. Bovendien loop je een reëel risico dat ie je hele usb poort opblaast..... PCMCIA is dan beter en sneller...... USB adaptors voor 1.1 zijn bijna niet meer te krijgen........

Heb je usb 2 dan is zo'n adaptor weer wat handiger omdat je die ook in elke desktop kunt steken........

Hoi,

Bedankt, ik heb gelukkig een ingebouwde netwerkkaart in mijn laptop. ( dit is mijn laptop http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=19503 )
Is deze router iets ... http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=19250
Alleen ik heb nog nooit een draadloze router gezien met UTP poorten hoor.

Alvast bedankt
 
Hallo,
Als je alleen een draadloos accesspoint zoekt:
Dunnet heeft er een van Linksys in de aanbieding voor 16,95 euri"s !! (www.dunnet.nl)

Succes,

Harry.
 
110 ? Waar? In de PC Hoofdstraat of zo?

Nee hoor, even shoppen op internet heb je 'm voor 60.
Voor 99 krijg je er een usb2 adaptor bij.....
 
Geplaatst door ErpCity
110 ? Waar? In de PC Hoofdstraat of zo?

Nee hoor, even shoppen op internet heb je 'm voor 60.
Voor 99 krijg je er een usb2 adaptor bij.....

Bij dynabyte staat hij voor 110 euro opgegeven, maar is deze router wel comfortabel met mijn kabel en laptop verbinding.

Groeten
 
Geplaatst door Jordyvh


Bedankt !

De informatie die ik krijg is, dat er 4 andere pc op kunnen worden aangesloten via WIRLESS. maar NIET via een UTP kabel.

Groetjes
 
Ik weet niet welke uiterst geïnformeerde persoon jouw dat verteld heeft, maar... of ik moet dromen, er hangen hier 3 pc's [zonder draadloze netwerkkaart, dus gewoon met zo'n grijs stuk touw] en één wireless media netwerkstation aan dat prachtige kastje... en ondanks dat dat volgens jouw informant niet kan, heeft de fabrikant toch 4 [zelfs 5, 1 voor de wan] utp gaatjes in die router gemaakt, waarin die grijze kabeltjes passen, en werkt dit bovendien allemaal prima, zeer goed zelfs! Ik had hiervoor een Eminent router en dat ding moest ik drie keer per dag resetten, en deze is nog nooit blijven hangen!
 
Ziet en overtuig uzelf...

Pas op! Ik heb geen aandelen in Netgear, ik heb dat apparaat gekozen na het lezen van 1000 forums, consumententest, enz. Dit ding is echt zo goed als wordt beschreven
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ErpCity
Ziet en overtuig uzelf...

Pas op! Ik heb geen aandelen in Netgear, ik heb dat apparaat gekozen na het lezen van 1000 forums, consumententest, enz. Dit ding is echt zo goed als wordt beschreven

Hoi,

Kan je hier egt draadloos en met een UTP verbinding maken ?
2 in 1eigelijk ?

Groetjes
 
Ja, ik vind het ook een wonder, maar het werkt echt, het schijnt zelfs de bedoeling van de fabrikant te zijn geweest dat het echt zo werkte.....

Even serieus... de bedoeling van dit soort kastjes is dat je het vaste park PC's dat je hebt [in jouw geval dus 1 PC en een Playstation] gewoon vast bedraad [dat is ook gewoon het snelst en betrouwbaarst [tegenwoordig heb je zelfs 1000Mbps netwerkkaarten, standaard is 100] en dat je dan, als er iemand met een laptop langs komt [in dit geval jijzelf met je nieuwe laptop] , heel eenvoudig zonder met draden te hoeven knoeien, toegang kunt geven tot het internet [in dat geval werkt dat kastje als "acces point" , precies zoals je ook in hotels en restaurants steeds meer van die "hot zones" krijgt], plus dat je iemand dan toegang kunt geven tot jouw LAN netwerk.....

Met zo'n doosje ben je dus heel flexibel.....
 
Het is dus in die zin inderdad 2 in 1 normale router en wireless router + bovendien "accespoint"
 
Hoi !

Waarom nou zo moeilijk ? TS heeft een router en dus alleen een accesspoint nodig ! Zie mijn vorige post.
Alle lofzangen van ErpCity op zijn configuratie geloof ik direct, maar waarom iemand 50 euri's onnodig laten betalen ?
Sorry hoor, maar router + (draadloos)accesspoint werkt echt net zo goed !

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan