Draadloos internet op laptop werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flippo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Ik heb een laptop te leen, maar als ik er mee op ons draadloos internet wil zegt die:
Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. Vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw verbinding te maken.
Maar ik heb gewoon goed bereik dus daar kan het niet aan liggen. Ik zelf denk dat het komt doordat er een WPA2 beveiliging op zit en deze laptop alleen WEP aan kan, maar kan ik daar iets aan doen?
De laptop is een Acer Travelmate 250

Edit: Ik heb windows XP met sp2. En ik heb het prgramma LAN-Expresss IEEE 802.11 PCI Adapter.

BVD

Laatst bewerkt:
Staat er wellicht XP zonder service pack?

Ik kan mij herinneren (mocht je xp hebben) dat er pas bij sp1 of 2 de mogelijkheid tot wpa was

Heb ook zoiets gehad met 2 laptops en wpa2 beveiliging. Melding met iets als Certificaat komt niet overeen. Veel geprobeerd en tenslotte maar overgegaan op WEP beveiliging.

Klopt dat lukt niet....:confused:
Dus van beveiliging veranderen, maar je gaf aan dat die te leen is dus is het vette pech.

ah das ***** :P maar bedankt voor jullie reacties dan weet ik nu dat ik niet meer verder hoef te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan