Draadloos internet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wynand

Banned
Lid geworden
7 mei 2005
Ik ben de 'trotse' bezitter van een toshiba satillite pro 4600. ik zou graag draadloos internet hebben maar hoe kom ik erachter router ik moet hebben?
er zit een kaartje geintergeerd in maar welke router moet ik dan hebben? een aansluiting heb ik al (telenet) evenals een modem en een hub voor de gewoone kabel.

Wie kan me helpen?

bedankt :D

P.S.: staat deze vraag bij het juiste onderwerp?

adsl of kabel? ik zit bij de provider in belgie (telenet)
Ik moet gewoon weten hoe ik erachterkom welke router ik nodig heb.....

ja, dat heb ik net gezien, maar welke router heb ik nodig voor mijn satillite pro 4600? niet alle routers zijn compatibel met mijn laptop he?

degene die jou het beste lijkt en wat bij de spec staat over wat er in je laptop zit enzo

dat is net mijn hele probleem, hoe kom ik te weten wat er in mijn laptop zit?

daar kun je achterkomen door rechts te klikken op deze computer en dan kiezen voor eigenschappen \ hardware \ aparaatbeheer

wat er in zit is: een toshiba wirreless LAN Mini PCI card

heb ik al lang gedaan, ik vind hem alleen niet, wrm zou ik anders een vraag posten?

je zou kunnen gaan voor de WL-114 - Wireless Network Broadband Router van sitecom en die intergrated toshiba wirreless LAN Mini PCI card uitschakelen en dan kun je kiezen voor een WL-113 - Wireless Network USB Adapter van sitecom of je kunt gaan voor de WL-517 - Wireless Broadband Kit van sitecom de info kun je zien via www.sitecom.nl

doe ik ni graag, liever ineens een router die ik gebruik, heb ook een budget.....

Je kunt ook een wireless accesspoint kopen, de kun je meesal gewoon aansluiten op een router.
De nieuwste modellen ondersteunen meestal alle protocollen.
Kijk gewoon even in de handleiding van je notebook wat voor type kaartje erin zit.

Meestal zit het wel goed, je kan altijd even in je apparaatbeheer kijken wat voor wireless kaart je erin hebt zitten.
Met een 802.11 b/g zit je altijd wel goed, dan voldoet bijvoorbeeld dit accesspoint prima.
Mocht je interne kaart te sterk verouderd zijn kun je altijd nog een los kaartje kopen, of anders terug naar het oude vertrouwde bedraade netwerk. :)

zeg Admin_Frisian

lees je de andere berichten van dit probleem wel want ik had het ook gezegt in de bericht over die kaartjes en het aparaatbeheer

Tuurlijk, maar twee mening zeggen meer als één toch? :)
Ik wil je niet de wind uit de zeilen houden hoor, ik vul alleen maar aan.
Het is met de beste bedoelingen. :)

bij aparaat beheer vind ik dit: toshiba wirreles lan mini pci card, meer info vindt ik zelf niet, hoe kom ik dan te weten of het een 802.11 b/g heb?

zie screenshots

moest er van gebruikerss licentie ook op zette da het van hen kwam , HyperSnap-DX ;)

dat kun je zien als je de eigenschappern van het kaartje op vraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan