Draadloos internet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandraw

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2013
Ik heb sinds kort glasvezel van kpn en om de een of andere reden lukt het mij iet een draadloze verbinding te maken.

Helemaal raar is, dat internet wel verbonden is, maar Google chroom de melding geeft.
Dat de dns lookup is mislukt???

Ik heb Google chroom al toegevoegd aan de firewall.
Heb volgens het netwerk verbinding maar kijf deze melding krijgen

Help dit is erg frustrerend!!

Beste quintoo

Dank voor je reactie, nee dns staat op automatisch heb daar niets veranderd

Klein probleem filmpje opent niet op mijn ipad....
Waar kan ik elders lezen hoe dat moet?

Filmpje doet het nu wel had geen geduld,....

Laatst bewerkt:
Hij doet het maar is erg traag, n dat voor glasvezel.... Mijn ipad en andere laptop (inmiddels maar gehaald) zijn sneller
Hoe kan ik dit oplossen?

hmmm raar. Het kan zijn dat je draadloze kaart niet de maximale snelheid van je glasvezel ondersteund.
Weet je toevallig wat voor draadloze netwerk kaart er in je laptop zit? (dan kan ik kijken wat de maximum snelheid is die de kaart aan kan.)
- rechtermuisknop op deze computer>>apparaatbeheer>>netwerkadapters

en kan je is kijken wat het resultaat van deze website is : http://speedtest.net.

Een intel(r) centrino (r) wireless n 1030
Bedoel je dat?

Of er staan er nog 2
Microsoft virtual wifi miniport adapter #2
Microsoft virtual wifi miniport adapter

En die test wil ik graag doen maar dan moet ie wel op internet willen :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat het probleem in de modem/router van kpn zit.
Je hebt dus wel verbinding met de router, maar er is geen verbinding naar buiten.
Als je de laptop bedraad aansluit, gaat het dan wel??

En google chrome is nou niet een van de beste browsers, ik zou Mozilla Firefox eens een keer proberen.

Eigenlijk vreemd als het in de routes zit mijn telefoon ipad, vaste internet aansluiting doen het wel. Alsook andere laptop alleen heeft die internet explorer.

Het zit hem lijkt mij in Google chrome ga die er eens afgooien en ie er op zetten kijken wat ie dan doet

@Palomino, Chrome is getest de snelste browser dus ik weet niet waarom jij daar tegen bent?
Het ligt niet aan je router aangezien de rest wel normaal werkt inderdaad.
Je netwerk kaart kan het niet aan liggen. Deze kan tot 300MB.

Google chrome is misschien getest als de snelste, maar niet als de beste.

Na veel vijven en zessen is de speedtest dan toch gelukt

Download; 8,95 Mbps
Upload; 33,88 Mbps

Ik weet niet maar dat zou volgens mij 100 moeten zijn....

Zelf ook problemen gehad met KPN glasvezel. Dit is een voorkomend probleem. Geweldige aanbiedingen en waardeloos wifi bereik en snelheid.

Hint zet er een Repeater tussen.
Of laat KPN de demping controleren. Probleem ook gehad, kreeg direct een nieuwe box.
Met de repeater haal je veel hogere snelheden. ( Teminste ik werk altijd boven )

het is opgelost.
Vraag me niet hoe maar het lijkt er op door alle overige apparaten uit te schakelen. Alleen de laptop handmatig het netwerk in te stellen, een reset (heeft KPN mij laten doen via opdrachtprompt) en geen gebruik te maken van de KPN assistent heb ik nu eindelijk snel internet op mijn laptop
dank voor jullie meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan