Draadloos internet op win95

• Onderwerp starter Onderwerp starter rooon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rooon

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hoi,
krijg binnenkort een oude pc van iemand, nu wil ik daar draadloos internet op.
nu is mijn router met wpa2 beveiliging (i.v.m. met andere pc`s)
nu schijnt dat niet te werken met win95, maar vanaf winxp.
is er een los programmatje of iets dergelijks zodat ik wel draadloos internet met wpa2 beveiliging kan werken op de win95 versie?

of is dit helemaal niet mogelijk.

b.v.d. Rooon.

Zou kunnen werken, maar dan wel via een bijgeleverd hulpprogramma van de driver-fabrikant. Zover ik weet heeft W95 sowieso geen ondersteuning voor draadloos, dus zo'n hulpprogramma moet dus als onderdeel van de drivers geïnstalleerd worden.

Dan nog het verhaal dat de draadloze netwerkkaart wellicht geen WPA2 ondersteunt. Let daar dus op bij aanschaf (en natuurlijk of er drivers zijn voor W95).

Tijs.

kwam er toen achter bij win98, wel drivers maar geen internet omdat die die wpa niet ondersteunde.
nu win95 weet ik niet of ik drivers heb, zal ik eerst ff eens kijken.

Je can een draadlos ethernet client gebruiken. Dat is een adapter met aan de ingang een WLAN antenne en als uitgang een ethernetaansluiting. Dat kan je dan op een modern computer configureren en dan gewoon als bedraad ethernet gebruiken.

Heeft als voordeel dat het niet uitmaakt wat je als besturingsysteem gebruikt.

Je can een draadlos ethernet client gebruiken. Dat is een adapter met aan de ingang een WLAN antenne en als uitgang een ethernetaansluiting. Dat kan je dan op een modern computer configureren en dan gewoon als bedraad ethernet gebruiken.

Heeft als voordeel dat het niet uitmaakt wat je als besturingsysteem gebruikt.

@Lutz: Dit is onduidelijk: Wat je lijkt te willen aangeven is een draadloze bridge. Kun je een specifiek apparaat (merk + type) aangeven dat precies dat doet waar je het over had?

Tijs.

kan meschien ook een internet verbinding via het stopcontact gebruiken.
heb dat wel eens gezien, een adpter in het stopcontact en bij de router ook eentje.
dan gaat het internet via het stopcontact.

alleen weet ik niet of die storingsgevoelig is?
en of je niet veel snelheid verliest?

@Lutz: Dit is onduidelijk: Wat je lijkt te willen aangeven is een draadloze bridge. Kun je een specifiek apparaat (merk + type) aangeven dat precies dat doet waar je het over had?

Tijs.

Er zijn ontzettend veel modellen te koop. Zoek eens naar ethernet bridge.

@Lutz: Bedankt voor de juiste technische term ervoor. Een dergelijk apparaat zou inderdaad het probleem moeten oplossen, als in/op de W95 computer een bedrade netwerkverbinding aanwezig is waar drivers voor te vinden zijn.

Hierbij moet wel worden opgelet dat de bedrade netwerkverbinding liefst 100 Mbit is (dus niet slechts 10 Mbit), want anders is dat een snelheids-bottleneck.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ze zijn er ook in wireless N dual band. Maar kan je computer de snelheid aan en is je bedraade netwerkkaart 100Mbps?

Indien je computer Win95 draait dan is die uit de Pentium I steentijd en hij zal nooit de snelheid van een moderne computer evenaaren.

dat het internet slomer is dat wist ik wel, de computer is al trager dus is alles wel trager dan vergeleken met een nieuwe pc.

hier had ik al rekening mee gehouden, maar ze doen er alleen wat internet spelletjes op.
dus de snelheid is niet van zo`n groot belang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan