draadloos internet plotseling onmogelijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tveer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Hoi
Ik heb al maanden/jaren een goed werkende draadloze internetverbinding voor mijn laptop.
Zonder dat ik iets -bewust- heb veranderd aan hard- of software, lukt het me opeens niet meer om via mijn gateway op internet te komen.
Ik kan dus nog wel via de browser in mijn gateway komen, daar staat dan bij "diagnostics": "Interface is down, no IP connectivity".
Ik kan via in mijn omgeving aanwezige onbeveiligde draadloze netwerken nog wel op internet komen.
Kortom, het ene moment kan ik nog via mijn eigen gateway op internet komen, het volgende moment niet meer. Volgens mij zat ik niet eens achter de computer in die tussentijd.
Overigens kan ik ook niet naar buiten pingen. Ik krijg dan de foutmelding dat de "ping aanvraag de host niet kan vinden". (?)

Vraag: wat is er mis, en beter, hoe kan ik weer via mijn eigen gateway het internet op?

Ik heb bijvoorbeeld de instellingen van de gateway opgeslagen. Die zou ik kunnen importeren. Maar ja, ik heb iets veranderd. Dus importeren zou niets toevoegen/wijzigen.

Even wat feiten:
Asus laptop uit december 2006
XP sp2
Gateway: Speedtouch 580
Kaspersky AV
Zonealarm
Provider: wanadoo/orange

Bedankt voor je hulp!

Van resetten zie ik het nut niet in, bovendien doe ik dat liever pas later als ik andere opties heb uitgesloten want ik heb geen zin om na de reset alles weer op te bouwen.

Maar ik vraag me ondertussen wel af: als alleen het internetlampje van de speedtouch knippert/uit is, is de ADSL-lijn dan niet goed (dus een extern probleem) of is er iets fysiek in de speedtouch kapot?
Hoe kan ik nagaan of de ADSL-lijn vanuit mijn huis naar het www wel goed is?

Sluit je laptop even met een draadje rechtstreeks aan op het modem en je weet en stuk meer!

Met alle respect ben ik nu even heel eigenwijs:
-de verbinding tussen ST en laptop is goed.
-de verbinding tussen laptop en andere draadloze netwerken hier in de buurt, is goed/bruikbaar (maar niet netjes om te doen).
-alleen de verbinding van de ST naar buiten toe, dus het www op, doet het niet;
-het lampje op de ST van internet knippert/brandt niet, terwijl dat voorheen altijd constant brandde en ik verbinding naar buiten had.

Wat voegt het toe om nu bedraad contact te gaan maken tussen laptop en ST??????

...........maar ik ik ben ook bescheiden over mijn netwerk-kennis en zal het toch even proberen

Ook ik ben redelijk eigenwijs, maar wanneer je rechtstreeks met een draad verbonden bent met met je modem, dan leer je in ieder geval dat:

a) wanneer je dan wel verbinding hebt met internet er toch iets mis is met je draadloze setup

b) wanneer je dan geen verbinding hebt met internet je dus helemaal geen verbinding hebt en de oorzaak niet in je eigen setup te vinden is

Dag, daar ben ik weer.
Draadje gelegd. Draadloze verbinding uitgeschakeld op laptop, LAN ingeschakeld en weer wel verbinding met ST maar niet met internet.
Nu weer LAN uitgezet en draadloos met ander netwerk alhier verbonden (toch wel prettig dat sommigen het vergeten te beveiligen, in situaties als deze).

Als ik je MrMusic, goed begrijp, ligt het dus niet aan mijn setup/instellingen?

Dat zou mijn gevoel/beeld bij de kwestie wel bevestigen.

Overigens hoorde ik net via mijn vriendin (die alweer aan het werk is), dat een collega van haar, die ook bij Wanadoo/Orange zit, OOK sinds gisteravond opeens geen internet meer heeft.

Op de site van Orange staan geen storingen, en de tel. helpdesk is weer eens "onbereikbaar".

Maar goed, wat zal ik nu verder hieraan doen? Orange bellen? KPN bellen (levert ADSL) of ST bellen?

Of iets anders.......?

Bedankt maar weer.

Je internet provider bellen, die kunnen zo zien of je modem nog online is of niet!

"diagnostics": "Interface is down, no IP connectivity".
Dat lijkt mij dat je modem/router geen verbinding heeft met adsl. Er zit meestal wel een knopje om te connecten en disconnecten. Probeer dat eens (maar dan in andere volgorde he?)

Nou, de helpdek gebeld en nadat mijn gegevens waren opgezocht (woonplaats) zou het volgens de medewerker liggen aan een storing van KPN hier. Daar wordt momenteel aan gewerkt. Op xs4all -nieuws - storingen kon ik dat teruglezen, volgens de medewerker.

??????waarom zet wanadoo/orange zoiets nou niet op de eigen website?????????
:(
zucht.....providers............

in ieder geval doet ook dat vermoeden dat het probleem niet zit in de hard-/software bij mij.

Nog even wachten dus of het uiteindelijk ook zo is. Tot die tijd laat ik het topic open staan en zal het sluiten als het probleem is opgelost.

Dank tot zover ! ;)

Nadat de storing van KPN was opgelost, bleek ook mijn internetverbinding er weer te zijn.
Probleem zat dus niet bij mij, zoals ik al dacht.
Ik blij, en dit topic sluit ik bij deze.
Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan