Draadloos internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Virtuoso: Dit is (in dit geval) onnodig: Er is geen enkele reden om aan de Zyxel te gaan knoeien/veranderen, want die doet het gewoon goed.
Enige waaraan gesleuteld hoeft te worden is de Sitecom, t.b.v. draadloos Internet.

Tijs.

Dank voor jullie hulp. Ik ga het binnenkort proberen en meldt wel of het gelukt is of niet ;)

Heey Tijs,

Ik heb je instucties opgevolgd. Ik heb dus nu mijn modem doorverbonden op de LAN-poort en via de volgende LAN-poort doorverbonden naar mijn computer. Ik gebruik de WAN-poort dus niet meer.

Ik heb de sitecom router gereset en kon inloggen via 192.168.1.254. Ik had in de configuratie eerst de wizard ingesteld.
Daarna had ik de LAN IP Address Type ingesteld op Static. De LAN IP Address had ik veranderd in 192.168.1.100 (Hij stond daarvoor op 192.168.1.254) Dit had ik veranderd, omdat de IP adres van mijn modem 192.168.1.254 is. Nu kan ik inloggen op mijn modem via 192.168.1.254 en op mijn sitecom router via 192.168.1.100 . Hieronder de afbeelding hoe het nu staat ingesteld:

Verder had ik de DHCP uitgeschakeld, de WPA beveiliging ingeschakeld en voor de rest niets meer veranderd.

Ik heb nu internet op mijn computer bekabeld en op mijn laptop draadloos. Heb ik alles nu juist ingesteld ?

Ik hoor graag je reactie :)

Ziet er goed uit. Het feit dat het werkt zoals bedoeld (bedraad internet en ook draadloos internet) geeft al een hint dat het goed zou moeten zijn.

Tijs.

Ziet er goed uit. Het feit dat het werkt zoals bedoeld (bedraad internet en ook draadloos internet) geeft al een hint dat het goed zou moeten zijn.

Tijs.

Ja klopt de internet doet het nu op de computer en laptop. Dank daarvoor ;)

Als ik er problemen mee krijg dan meld ik het wel, maar nogmaals bedankt de hulp. ;)

Mooi dat het werkt! :thumb:

Zet nog even de vraag op opgelost: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onder deze posting).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan