Draadloos internet probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vondor

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Berichten
5
Hallo,
Ik heb een speedtouch 546I V6 die we van KPN kregen bij een ADSL verbinding.
Nu hebben wij twee laptops en een playstation in huis dus hebben wij een draadloze router gekocht nl ; Sitecom WL-342 v1.
De verkoper heeft gezegt dat je hem enkel aan de speedtouch aan moest sluiten en dan het cdtje er in moet doen.
Dit is alleen niet het geval, mijn laptop vindt het wel en maakt ook verbinding met de draadloze router maar kan geen verbinding krijgen met internet.
wat doe ik fout? ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

MVG

Richard
 
Goedemiddag,

Bij de Sitecom moet je de dhcp server uit zetten en dan moet het lukken.
 
Hoi,

Je kunt het volgende doen:

  1. Stel op de sitecom het volgende ip-adres in onder de tabblad DHCP-server: 192.168.1.1
  2. Zet daar de DHCP-server op "disabled" als je dit nog niet gedaan hebt.

Als je dit hebt gedaan dan zou je internet moeten hebben via de sitecom-router. Dit zie je weliswaar niet onder de tabblad "internet status" aangezien je het kabeltje (met telefoonstekkertje) van jouw internet verbinding niet in de sitecom zit maar in de speedtouch. Onder het tabblad internet status wordt namelijk alleen de ip-instellingen van je provider weergegeven.

Succes!
 
Hoi,

Je kunt het volgende doen:

  1. Stel op de sitecom het volgende ip-adres in onder de tabblad DHCP-server: 192.168.1.1
  2. Zet daar de DHCP-server op "disabled" als je dit nog niet gedaan hebt.

Als je dit hebt gedaan dan zou je internet moeten hebben via de sitecom-router. Dit zie je weliswaar niet onder de tabblad "internet status" aangezien je het kabeltje (met telefoonstekkertje) van jouw internet verbinding niet in de sitecom zit maar in de speedtouch. Onder het tabblad internet status wordt namelijk alleen de ip-instellingen van je provider weergegeven.

Succes!

Ik heb nog steeds geen internet, kan dit komen door windows 7? Lijkt mij niet toch? dat de router dat niet aankan ofzo..
Iemand anders nog ideeën?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan