Draadloos internet samen met een draadloos netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbda

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,
Ik woon midden in de bossen van Noord Zweden en de enige mogelijkheid om een internet verbinding te maken is via een mobiele aansluiting van Tele2. Deze werkt naar behoren. Ik heb nu een ECB32220 router aangeschaft en daar begonnen de problemen. Het netwerk werkt naar behoren. 1 pc op XP, een andere op Vista en de laatste op Windows 7.
Verbinding met het internet is een ander verhaal. Alleen de pc waar het mobiele modem op zit gaat het internet op. Wij hebben van alles en nog wat geprobeert maar tot op heden niet het gewenst resultaat. Zelf denken wij dat het toch ergens een verkeerde instelling is, maar dan blijft de vraag waar.
Wie kan mij verder helpen.

Vriendelijke groet,

Cor

Deze oplossing zal helaas niet gaan werken.

Je kunt wel verbinding maken met een draadloos netwerk, maar dit netwerk maakt geen verbinding met internet via je modem. Officieel is het ook niet toegestaan om meerdere computers op een dergelijk modem aan te sluiten.

Een dure oplossing is om 3 modems aan te schaffen, maar wat me slimmer lijkt om tele2 te contacteren over een andere oplossing.

Iets anders dat me net te binnen schiet: er bestaan ook zogenaamde straalverbingen met een satellietschotel, ik weet niet of dat iets voor je is?

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom gaat dit niet werken?

Hallo,

Straalverbindingen voor internet ken ik maar wilde ik niet gaan gebruiken. (te duur). Ik betaal nu 20 euro permaand met een bandbreedte van 7.2 MB. Tevens kan ik rijdende door Zweden luisteren naar radio 2 (NL) en dit via de autoradio ten gehore brengen.
Ik ben wel benieuwd waarom het delen van internet via een mobiele aansluiting niet gaat werken.
Ik heb overigens nergens in de gebruiks voorwaarden kunnen lezen dat het niet is toegestaan, wat ik wel tegen kwam was een aanbieding om gratis een tweede SIM kaart te krijgen zodat ik via het zelfde telefoonnummer ook zou kunnen bellen. Dat aanbod heb ik overigens (nog) niet geaccepteerd.

Ik ben benieuwd of iemand kan vertellen waarom het niet gaat werken,

Cor

Het modem dat u gebruikt voor uw mobiele verbinding heeft naar alle waarschijnlijkheid een USB aansluiting, de computer waarop het modem is aangesloten zou constant aan moeten staan en het internet signaal door moeten sturen (iets wat de router normaal gesproken doet), vervolgens moet de betreffende computer aangesloten worden op de draadloze router via een tweede netwerkkaart, en dient er software geinstalleerd te worden op de computer die routertaken op zich neemt.

En andere mogelijkheid is dat uw modem tevens een normale netwerkaansluiting heeft (RJ45), deze kunt u dan direct op de draadloze router aansluiten (via de WAN poort), en dan zou uw internetverbinding als normaal moeten geschieden.

Jeroen
www.jvanoort.nl

Internet delen.

Halle Jeroen,
De Dongle die ik gebruik is inderdaad usb. Het was ook de bedoeling dat de internet pc aan blijft staan op het moment dat het netwerk in de lucht moet blijven.
De laptop waarop ik het internet wil delen is een laptop met zowel draadloos als een LAN aansluiting, beide maken verbinding met de router.
De externe draadloze router (ECB-3220) is ingesteld als access point, daarbij tevens fungerend als DHCP server.
Via ICS (Windows 7) is de internet verbinding gedeeld en lijkt alles goed te werken.
Ik heb inmiddels meerdere opties gebrobeerd qua IP adressen en combinaties, maar de situatie blijft hetzelfde, het draadloos netwerk werkt wel naar behoren, de pc's die hiermee verbinding hebben kunnen elkaar benaderen, maar het internet is nog steeds niet beschikbaar op de andere pc's. De pc's zijn allen aangemeld bij dezelfde thuisgroep.

Cor

Je zult je laptop aan moeten sluiten op de WAN poort van je draadloze router, in de hoop dat dan je laptop een IP adres eraan uitdeelt, dan zou je verbinding met internet moeten kunnen maken over je draadloze netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan