Draadloos internet stuk/router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SM50DERBI

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2014
Beste forumleden,

Laats is mijn router stukgegaan (waarschijnlijk, lampjes branden wel en zendt wel signaal uit, maar verbinden niet mogelijk en hij stuurt ook geen kabel door).
Dus heb ik van een vriend een nieuwe router geleend en deze gereset. Deze staat nu in mijn lijst als ''default'' zonder wachtwoord (deze stuurt wel kabel door). Maar mijn windows 7 ziet het als ''onbekend netwerk geen toegang'' dus wil ik hem instellen door mijn router ip-adres in de adresbalk in te vullen. Door in de opdrachtprompt /ipconfig te doen heb ik bij standaard gateway mijn ip gevonden maar die pakt hij ook niet! De browser zegt steeds: webpagina niet gevonden.

Wat doe ik in godsnaam verkeerd?

Het beste kun je even 2 dingen doen:

* De router helemaal resetten naar fabrieksinstellingen (meestal met een klein drukknopje aan de achterkant)
* Even hier laten weten om welk merk en type router het gaat. Dat maakt hulp een stukje makkelijker :)

@buick
Ik heb de router die stuk was gereset - geen reactie, nogsteeds geen verbinding
Ik heb de nieuwe router gereset - SSID verandert in default zonder wachtwoord, kan geen verbinding maken want is onbekend

Merk router die stuk was: Sitecom WL-579
Merk geleende router/nieuwe: EW-7209APg

Dan denk ik dat ik wel weet wat het probleem is. De Edimax die je geleend hebt is geen router, maar een accespoint/range extender. Daar zit geen router in en dus kun je hem ook niet bereiken.
Dit apparaat hoort normaal bv bekabeld achter een router om het wifibereik te vergroten

http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=19&pl1_id=1&pl2_id=5

Ik denk dat je daar dus weinig aan hebt. :shocked: :D

De sitecom zou je normaal als hij gereset is, met een kabeltje aan moeten kunnen sluiten en dat via ip adres 192.168.1.1 benaderen

Dankjewel Buick,

Dat verklaart een hoop!

Bedankt voor je hulp verder zal ik er wel uitkomen!

Graag gedaan en succes ;) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan