Draadloos Internet uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

smacrander

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Berichten
71
Misschien is er iemand die me kan helpen met een probleem dat ik heb met mijn draadloze internet verbinding , die uitvalt als er wordt getelefoneerd :( .
Ik gebruik volgende opstelling : In de woonkamer : Asus laptop die draadloos werkt via de KPN Experiabox op de bovenetage . Ook is er op de zolder , waar de Experiabox staat , een pc via kabel met dat modem verbonden . De telefoon is een Siemens Gigaset A 160 . ( basispost met 1 handset ) . Deze basispost staat een paar meter van de laptop .Nu denk ik dat instraling van de telefoon de oorzaak is van mijn internetprobleem . De vaste pc heeft n.l. geen last van uitval . Nu schijnt het mogelijk te zijn dat de modem op een ander kanaal kan worden gezet ... is dat zo ( als tenminste de telefoon de schuldige is ! ) en zo ja , hoe verander ik dat dan ?
Ik ben geen super pc crack , dus graag eenvoudige taal ...
Heel veel dank , diegene die me kan helpen .
Stef .
 
Voordat ik iets zou wijzigen in de config, zou ik of de telefoon ergens anders neerzetten of een draadtelefoon neerzetten om zo zeker te weten dat het aan je telefoon ligt. wat is trouwens de signaal sterkte(van je wireless)? en welk type wireless(a,b,g,n?) en welke beveiliging(wep,wpa,wpa2 etc)?
 
Voordat ik iets zou wijzigen in de config, zou ik of de telefoon ergens anders neerzetten of een draadtelefoon neerzetten om zo zeker te weten dat het aan je telefoon ligt. wat is trouwens de signaal sterkte(van je wireless)? en welk type wireless(a,b,g,n?) en welke beveiliging(wep,wpa,wpa2 etc)?

Nu moet ik tot mijn schrik bekennen dat ik wat fout heb opgegeven .... nu blijkt dat ik ook problemen met internet heb als ik de vaste telefoon gebruik !!
Wat me nu zo opvalt is , dat normaal er altijd een splitter wordt gebruikt en dat de telefoon dan op één uitgang is aangesloten en de modem dan op de andere uitgang van die splitter . Echter .... bij de Experia Box van KPN is dat anders ...de lijn gaat naar de ingang van de splitter en de BEIDE uitgangen van de splitter ( DSL en PTSN ) gaan naar het modem .
Aan dat modem is er dan een uitgang Phone 1 en daar moet dan de telefoon in ! Dat heb volgens de schema opgave die ik erbij heb, zo uitgevoerd .
Dus ... met verontschuldiging voor mijn vergissing ... het probleem is toch anders dan ik dacht , maar misschien is er iemand met ervaringen hierin en mischien , heer Scorpion bent U dat wel .
Dus ... wacht ik graag een reactie af ..
 
Zolang de pc die gewoon met een kabel via je modem is verbonden een goed werkende internet verbinding heeft, heeft het niks te maken met je splitter etc. Als dit het geval was zou je ook op je pc internet problemen hebben.

de volgende punten zijn van belang:
- wat is de sterkte van het signaal?
- wat is het wireless type(a,b,g,n)?
- wat is het type beveiliging wat dit modem gebruikt?

een gemakkelijke manier om te testen of je verbinding stabiel is, is het volgende:
- Start -> Uitvoeren- vul hier in "cmd" (zonder "") voer in het dosprompt het volgende in:
ping google.com -t
gevolgd door [Enter].
zolang je antwoord krijgt is het goed.

wat je mischien ook kan proberen is de nieuwste driver voor je wirelesscard te installeren, deze valt meestal te halen bij de website van de fabrikant.
 
Zolang de pc die gewoon met een kabel via je modem is verbonden een goed werkende internet verbinding heeft, heeft het niks te maken met je splitter etc. Als dit het geval was zou je ook op je pc internet problemen hebben.

de volgende punten zijn van belang:
- wat is de sterkte van het signaal?
- wat is het wireless type(a,b,g,n)?
- wat is het type beveiliging wat dit modem gebruikt?

een gemakkelijke manier om te testen of je verbinding stabiel is, is het volgende:
- Start -> Uitvoeren- vul hier in "cmd" (zonder "") voer in het dosprompt het volgende in:
ping google.com -t
gevolgd door [Enter].
zolang je antwoord krijgt is het goed.

wat je mischien ook kan proberen is de nieuwste driver voor je wirelesscard te installeren, deze valt meestal te halen bij de website van de fabrikant.
Met dank voor je moeite .... ik zal een en ander eens uitproberen !!
Even geen tijd ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan