Draadloos internet (USB) niet stabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richtiger1

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
Hallo,

Het volgende is gaande;

Op mijn pc heb ik zojuist een USB-internet stick geinstalleerd samen met de software. Bij de software wordt aangegeven dat deze verbinding heeft met mijn router. Één seconde later gooit hij het er weer uit, wordt het gecontroleert en komt het weer terug. Dit blijft zich herhalen.

Het ligt niet aan mijn USB-stick, aangezien ik al naar de winkel bent gegaan en een andere heb gekregen (ander merk).

Het ligt niet aan mijn router, aangezien de laptop wel verbinding heeft via mijn router's USB-stick.

Het betreft;
USB-stick draadloos internet EMTEC (2.0 - 300mbps)
Windows XP Professional

Het is een nieuwe computer, waarop nog niet eerder internet geweest is.

Weet iemand wat de oorzaak is van het probleem, dat mijn internet steeds weg blijft vallen? (hierdoor kan deze dus ook geen IP verkrijgen, waardoor ik helemaal niet op internet kom ).

Mvg,

Richtiger1

Probeer je router eens in te stellen op een ander kanaal

Kijk in de handleiding van je router hoe je daarop inlogt en welk wachtwoord je daarvoor moet gebruiken. Onder het kopje "draadloos" of "wireless" kun je zien op welk kanaal je router uitzend. Verander dat naar een getal zo ver mogelijk aan de andere kant. Bijv; je router staat nu op kanaal 3 dan maak je daar 12 of zo van...

Het is gelukkig opgelost.

Voor degene die dit probleem misschien ook ooit eens tegen gaan komen;

De router stond ingesteld op een beveiliging met WPA-2, waar de USB-adapter niet verder kon dan WPA-1. De router was dus 'te nieuw' of de usb-adapater 'te oud'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan