Draadloos Internet valt ieder uur een paar keer weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balgehakt

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Ik heb al een beetje rond gekeken op het forum maar niet echt iets gevonden wat er op leek.

Het probleem is dat ik nu sinds een week (8 dagen) steeds van het netwerk gegooit word, daarmee bedoel ik dat het internet wegvalt en direct weer verbinding zoekt (netwerkadres verkrijgen) dit gebeurt 2/3/4 kort achter elkaar en dan heb ik weer even verbinding voor gemiddeld 15 min (gok ik)

Er zit geen vast patroon in het enigste wat ik weet is dat het een paar keer per uur gebeurt

Hiervoor heb ik altijd gewoon goed internet gehad op de laptop de verbinding is eigenlijk nooit weg gevallen.

Kan iemand bij helpen want ik word er echt knettergek van (weet niet of iemand online poker speelt hier maar dan snap je wel dat het verdomde vervelend is als je midden in een hand zit :p)

Een zogenaamde "knipperende" verbinding zonder daaraan voorafgaande software en/of hardwarematige verandering, betekent meestal een providerprobleem / slechte levering van het signaal. Kijk eens op de site van de provider of er onderhoud werd / wordt geleegd in jouw woonplaats en / of er storingen staan vermeld.

Dat zal het niet zijn want het internet op de pc('s) werkt gewoon goed.

ik heb btw upc, weet namelijkniet waar ik dat kan vinden (welke site)

Laatst bewerkt:
Voor eventuele toekomstige vragen is het wel handig om vooraf zoveel mogelijk informatie te geven, zoals bijvoorbeeld het feit dat je andere computers wel normaal internet hebben. Daarmee elimineer je gelijk een aantal oorzaken zoals bijvoorbeeld het "knipperen" vanwege een slecht signaal. (Had mij typen gescheeld)

Je kunt alle instellingen nalopen, maar ik denk dat het "verwijderen" van de netwerkverbinding en deze daarna op de laptop even opnieuw instellen, een tijdelijk omgevallen byte rechtop zal doen laten komen. Is het na een nieuwe installatie nog niet verholpen, dan moeten we verder gaan zoeken, bijv. in de richting van de netwerkkaartsoftware / antenne (?) USB / IP-adres etc. etc.

Hoi,

Mocht het zijn dat de laptop als enige draadloos is, dan kan de oorzaak zijn dat verschillende andere (home-)netwerkjes in je buurt op hetzelfde kanaal zitten.
Mogelijk helpt het door dit te veranderen

Of als je in de buurt woon waar Tram's rijden, dan moet je niet (als ik het goed uit mijn hoofd weet) kanaal 5 hebben.. want die stoort gigantisch dan.

suggestie

het probleem heb ik ook,maar bij mij komt het door de energie instellingen voor bv het uitschakelen na een aantal min. na het niet gebruiken van de labtop
fred:):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan