Draadloos internet valt IEDERE keer weg na opnieuw opstarten computer !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi,

Ik heb een Asus Altec Lansing laptop en een cisco router. Ik heb Ziggo internet.
Ik heb nooit problemen gehad hiermee. Sinds kort valt mijn internetverbinding iedere keer weer weg wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart.
Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt of wat ik hieraan kan doen ?

Groetjes, Marjolein

Probeer een andere kanaal te kiezen. Zijn je Wireless drivers wel up to date?

Heb je dat ook als je laptop aan de adapter hangt?

Ik heb de firmware van de router geupdate.
Hoe ontdek ik of de drivers wel up to date zijn ?
En het kanaal... kan dit opeens problemen opleveren dan ? En hoe verander ik dit ? Staat nu op 6 zag ik in de routergegevens.

En ja... heb ik ook als de stekker erin zit...
Gebeurde nu ook toen ik mijn telefoon (met internet WIFI dan wel) vanmorgen wilde gebruiken... zelfde probleem. Ook dan moet ik de router aan en uit zetten om hem weer in contact te krijgen.
Kan het zijn dat bijvoorbeeld de WII hierin problemen veroorzaakt ?

Alvast bedankt voor jullie meedenk-hulp.

Grtz, Marjolein

En het kanaal... kan dit opeens problemen opleveren dan
Ik vermoed dat tegenwoordig veel mensen een nieuwe router kopen die een krachtiger signaal uitzendt. Als een van jouw buren op kanaal 6 dat doet, wordt je misschien "weggedrukt".
Je kan dat bekijken met InSSider http://computertotaal.nl/article/21920/netwerkkanaal-wijzigen.html
Je kan het kanaal veranderen van 6 naar 11 bijv. Je moet dan inloggen in jouw router, zal wel ergens bij de wireless settings of zo kunnen gebeuren.

Hoi minal,
Ik heb InSSider gebruikt. Het kanaal was idd behoorlijk overbezet. Ik heb hem overgezet. Een goede site trouwens... duidelijke uitleg ! Super dank je wel !

ik ga zo even opnieuw opstarten, kijken wat er gebeurt :p

Het probleem is helaas nog niet opgelost.
Er zijn nu dagen dat ik mijn modem niet opnieuw aan en uit hoef te doen. Dat is al een vooruitgang... maar het probleem is niet weg !

Heeft er iemand nog een ander idee ???

Groet,
Marjolein

een Linksys Wireless N-Home Router van Cisco. WRT-120N
Of wil je het serienummer hebben ?

Nee serienummer is niet nodig :P Als je verbinding draadloos wegvalt als je de laptop aansluit met een kabel op de router doet ie het dan nog wel?

ja... en als ik hem simpel aan en uit doe (direct weer aan, zonder te wachten) ook !
GEbeurt trouwens ook bij mijn mobiele telefoon... ligt dus niet aan laptop heb ik het idee. Ook al blijft mijn telefoon aan, toch is na de nacht (dus na lange tijd een gebruik) de verbinding weg. Deze komt ook niet terug, zonder de router opnieuw aangezet te hebben.
En gek genoeg... kan het zo zijn dat hij het de dag erna wel gewoon doet...

Kan signaal probleem zijn...maar kan ook de Linksys zijn als je wel verbinding hebt wat is de signaalsterkte bij inSSIDer op jouw netwerk/kanaal ( -xx bij RSSI )

waarde is -35. Is stabiel... bij anderen wisselt dit steeds zo te zien...

Zo ver ik het kan zien vanaf hier :P is er iets niet goed met de router als je Wireless kanaal vast staat op 1,6 of 11 en niet op automatic zou er niets aan de hand mogen zijn zeker niet als je een signaalwaarde van -35dbmv hebt en geen andere signalen lager dan -35 dbmv op jouw kanaal. Persoonlijk zou ik hem vervangen maar dat geeft geen garantie dat je probleem daarmee opgelost is. Als je iemand kent die een 2.4/5.0 Ghz spectrum analyzer heeft zou je jouw locatie kunnen scannen voor eventuele storings bronnen. Switchen naar een Dual radio router is een andere optie. Met andere woorden, ik kan alleen maar tips geven nu en dan zal je voor jezelf een conclusie moeten trekken. In iedergeval veel success.

Die tips zijn heel welkom... dank je wel !
Ik ga zeker eens overleggen wat mogelijkheden zijn.
Ik heb deze router nog niet eens zo heel lang...

Ik ga er mee aan de slag. Dank je wel !!!

Geen probleem en graag gedaan als je nog vragen hebt hoor ik het wel :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan