Draadloos Internet valt soms uit ( max 2 min)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xToon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2013
Dag mensen,

Durende 3 maanden heb ik al lang een blijvend probleem. Vaak valt mijn internet uit voor ongeveer 1-2 min bij het gamen wat er voor zorgt dat ik gefrustreerd word aangezien ik vaak wil in teamverband speel. IK denk dat het vooral aan het aantal toestellen dat wij in huis hebben ligt. Zo hebben wij 3 laptops,2 ps3's,een ipad,smartphones die voortdurend connected zijn tijdens het internet . Vaak vraag ik dan om de toestellen te disconnecten van het internet maar dat is ook ambetant aangezien zij ook het internet willen raadplegen. Mijn broer hheeft een kabel maar dat komt omdat de router dicht bij hem staat en dat is bij mij niet het geval . Dit betekent dat mijn broer kan blijven spelen zonder problemen omdat hij een kabel heeft. Ook denk ik dat het iets te maken heeft met de draadloze printer ( hp officejet 8600 plus) die we hebben. Vaak werkt die printer niet en 5 min later valt men internet uit en is het gevraagde kopietje uitgeprint door de printer.

Heeft er iemand tips om dit probleem te fixen ( we hebben geen probleem met dl snelhet/upload snelheid)

Ik dacht misschien aan een power-line adapter die ik kan installeren in mijn kamer ( zoja welke?)

Merci bij voorbaat

Toon

gamen over wifi is ook niet ideaal... een iets betere oplossing is inderdaad powerline maar dit kan gevoelig zijn voor als iemand in een keer bijvoorbeeld een wasmachine of veel lampen aan doet.
als je een wifi router hebt die zowel 2.4ghz en 5ghz kan uitzenden zou ik overstappen naar 5ghz omdat minder apparaten die frequentie gebruiken en die dus minder gestart wordt.

gamen over wifi is ook niet ideaal... een iets betere oplossing is inderdaad powerline maar dit kan gevoelig zijn voor als iemand in een keer bijvoorbeeld een wasmachine of veel lampen aan doet.
als je een wifi router hebt die zowel 2.4ghz en 5ghz kan uitzenden zou ik overstappen naar 5ghz omdat minder apparaten die frequentie gebruiken en die dus minder gestart wordt.

zal ik proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan