Draadloos internet valt steeds weg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissAnita

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2012
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds Februari 2011 een Sony Vaio VPCM13M1E laptopje, er was nooit wat aan de hand tot oktober/november vorig jaar(denk ik). Zo ineens viel constant het draadloze signaal weg, ik kon toen tijdelijk het abonnement niet goed betalen, dus ik dacht dat het daardoor kwam!

Sinds Februari dit jaar, hebben we een nieuw abonnement bij de UPC. het was toen 20 MB internet een Cisco modem en een Netgear WPN824 hardware version:V2H1 met Firmware version: V2.0.20_1.0.1UPC.

Ook toen viel continu het signaal weg, ik heb meerdere keren gebeld met UPC en heb voor mijn gevoel ook wel alles geprobeerd onderhand! Ik heb alle kanalen gehad, maar steeds weer valt het sigaal weg, iemand heeft voor mij in de router alles uitgezet, firewall etc. Op mijn laptop heb ik de firewall uitgezet. Op het internet stond dat dat allemaal een probleem kon zijn!

Ondertussen hebben wij een abonnement bij de UPC met 50MB internet (hoorde bij het pakket) en hebben we een nieuw draadloos modem gekregen. Ook omdat het signaal steeds weg viel.
Wij hebben nu een Cisco EPC3925 modem en ook daar valt steeds het signaal van weg, nu heb ik de router er ook weer aan gezet en als het ene signaal weg valt, staat de andere er nog wel als draadloos netwerk maar als ik er op in wil loggen valt dat signaal ook weg... Bij de UPC kunnen ze niks zien, dat het signaal steeds weg valt etc. In het begin van dit probleem hadden wij geen draadloze telefoon, want die was stuk. Ondertussen hebben wij wel 3 draadloze, en 2 in de huiskamer. Maar dat moet volgens mij geen probleem wezen, omdat dat eerder ook al steeds was.

Wij hebben een PC met kabel aangesloten op het modem, ik weet niet of daar ook nog het probleem is want hij staat niet vaak aan. Wij hebben ook nog 3 android telefoons op wifi, mijn vriend (met samsung galaxy s3) zegt er nooit last van te hebben dat het signaal weg valt. Ik heb op mijn telefoon (sony ericsson xperia neo) wel dat het signaal af en toe weg is, en op de HTC Wildfire is het signaal ook af en toe weg.

Ik snap er ook niks meer van, maar misschien kunnen jullie mij helpen? Zou het toch aan mijn laptop liggen? Er staat windows 7 starter op, maar ik heb het er laatst nog weer opnieuw opgezet. Ooh ja en in het nieuwe modem heb ik de firewall en IPv6 ook uitgezet. Schijnt ook een probleem te zijn, Ik heb het modem en router weer op nieuwe kanalen gezet etc... Maar het probleem blijft, zucht... Hebben jullie misschien een idee? Misschien is het wel een simpele instelling op mijn laptop, Bluetooth heb ik al uit gezet op mijn laptop want dat schijnt ook te storen op de netwerkkaart!

Hebben jullie nog een idee? Nu ik dit aan het typen ben, is het internet alweer weg!!
Alvast bedankt!!

heb je het al met een andere laptop geprobeerd van familie vrienden etc.? en de android telefoons werken wel normaal met wifi? want ik denk dat het toch aan je laptop ligt

Ik heb het geprobeerd met de laptop van mijn zusje maar zij had ook steeds hetzelfde probleem, dus dat schoot niet op. Een vriendin van mij had er totaal geen last van hier op Wifi. Bij mijn telefoon valt het internet soms ook weg, maar dat gebeurd ook zonder Wifi, hihi. Als ik een hotspot maak vanaf mijn telefoon, gebeurt hetzelfde en valt het signaal ook weg. Dus waarschijnlijk zou het best aan mijn laptop kunnen liggen, maar wat kan er nog anders dan?

Je zegt de laptop opnieuw geinstalleerd te hebben, zijn alle drivers, mn de wifi wel de laatste nw drivers.
Overigens de firewall in de modem uitschakelen is niet een beste zet.

De firewall staat uit, is misschien niet slim, maar de laptop gebruiken we alleen om even te internetten en we downloaden er verder niks op. Ik heb op mijn laptop VAIO update en die zegt dat alles up to date is, dus ook drivers enzo.

Terugkomend op de firewall, enkel de verbinding met internet is al een potentioneel gevaar. Je hoeft niet perse iets te downloaden. Het is wel degelijk aan te raden deze aan te laten.

Als je drivers voor je wifi echt up to date is moeten we gaan kijken of er in de omgeving evt. storende factoren zijn die een rol spelen.

Aangezien er meerdere apparaten zijn die hetzelfde probleem vertonen verdenk ik een probleem met je router.

Ik zat zelf ook al aan storende factoren te denken, ik heb ook een programma op de laptop vistumbler. Die had ik gedownload omdat je dan de kanalen kunt zien, dat geeft hij bij mij alleen niet aan, haha. Sinds kort is er wel 1 van de buren die ook wifi hebben, vlakbij ons, maar daarvoor had ik die problemen ook al.. Wij hebben nu dan 2 draadloze netwerken in huis, 2 huizen verderop is er een draadloos netwerk hoogste signaal 40% en dan is er nog 1 met 76% als hoogste signaal. Verder hebben wij tussen de laptop en het modem en router 1 draadloze telefoon staan. Een pc die bijna nooit aan staat, een wii, die heel af en toe aan staat, maar geen gebruik maakt van wifi. Een televisie, die staat meestal wel aan, maar heeft geen wifi functie. Verder hebben wij geen storende apparaten (geloof ik)

die epc3925 fungeert ook als router, bevat een DHCP-server enz. Als je daar nog een router (merk en type daarvan heb je niet opgegeven) op koppelt zonder aan de instellingen van deze 2de te sleutelen, kan je inderdaad onvoorspelbare toestanden hebben zoals jij nu ondervindt. Vistumbler heb ik nog niet geprobeerd maar inSSIDer werkt behoorlijk goed om de omliggende signalen in kaart te brengen. Ik zou beginnen met een pc bekabeld aan de epc te hangen en gedurende een langere tijd testen of de verbinding dan wel stabiel blijft. De 2de router haal je er volledig tussenuit en zet je ook af.
Als dit stabiel blijft werken, kan je het draadloze onderzoeken. om te beginnen, vertrouw niet op die Viao update. Check de driverversie van je draadloze adapter en post hem hier of check op de site vd fabrikant voor de recentste versie). Na installatie vd, eventuele, nieuwe driver kan je dan verder testen. Tijdens het testen, stel ik voor om alle andere draadloze toestellen uit te schakelen (telefoons, computers en dect-draadloze telefoons). Daarna 1 voor 1 (met de nodige tsstijd) de andere draadloze toestellen weer aanzetten. Misschien kom je zo op het spoor van een mogelijke stoorzender.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan