Draadloos internet valt uit door draadloze telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin 1993

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2010
Berichten
10
hallo,

Wij zijn sinds kort overgestapt van bedraad internet naar draadloos internet (door nieuw huis) . Het bedraade internet waren wij zeer tevreden over en de snelheid was ook goed.

Nu zijn we dus overgestapt naar draadloos internet. We hebben en draadloos router aangeschaft van het merk sitecom deze kan op 2,4 ghz en op 5 ghz. Dit router beschikt over een snelheid van 300 mbps. Deze router hebben wij op ons oude modem aangesloten, dit is een zyxcel 600 prestige met een snelheid van 100mbps. Alles werkt gewoon naar behoren en de verbinding blijft goed tot stand.

Maar dan onstaat het grote probleem. Wij hebben een draadloose telefoon die het internet signaal ernstig verstoort. Als de draadloze telefoon aangesloten is is de snelheid van het internet veel slechter, en ook valt het internet dan op de havenklap uit. Als er gebelt wordt kan je helemaal niet meer internetten. De telfoon staat ongeveer 3 meter van het router af maar verder weg kan die niet omdat de kabel niet lang genoeg is, maar volgens mij maakt het niet uit waar de telefoon staat hij verstoort het toch wel

En als we de telefoon dan weer afsluiten draait het internet weer als een zonnetje.

Wat valt hier tegen te doen? want wij willlen toch ook wel bellen, en om nouw weer een bedraade telfoon te nemen lijkt me ook geen optie. Ik moet er ook bijzeggen dat er op de eerste verdieping nog 2 draadloze telefoons staan die contact maken met de hoofttelefoon die beneden staat.
 
Wat gebeurt er als je - tijdelijk - een gewone telefoon op je Zyxel aansluit en gaat bellen?
Dit om te zien of het inderdaad aan het draadloze signaal van je telefoon ligt, of aan de instellingen in de Zyxel.
Als het aan het draadloze signaal van de telefoon ligt, kan je in de router een ander kanaal instellen waarover de router het signaal uitzendt.
Je kunt dit terugvinden in de handleiding van de router.
 
oke, en als ik de telefoon nou op een heel andere plek neerzet in het huis? dus dat ik een langer snoer koop en bijvoorbeeld de telfoon in de keuken neerzet?
 
Eerste vraag: hoe is die draadloze telefoon aangesloten !!!! Op de Zyxel (en op welke aansluiting dan, want dat kan de verkeerde zijn), óf direct op een splitter of het hoofdaansluitpunt van KPN ...... (dat is dus in elk geval dan de oorzaak, want dat mag niet)

Nou nou, dat lijkt me écht onzin.
Als je het probleem kunt verhelpen door in de setup van de router het kanaal te wijzigen, is dat toch aanmerkelijk minder omslachtig lijkt me.
Bovendien: het gaat niet om het plaatsen van je moederstation, want ik neem aan dat je draadloos met de drie telefoons door het hele huis wilt bellen, dus storing houdt je dan tóch.
Maar eerst maar eens proberen een gewoon toestel op je Zyxel aan te sluiten in plaats van die draadloze. Straks ben je van alles aan het wijzigen en levert dat nog steeds geen oplossing ......
 
Laatst bewerkt:
hallo moet je die telefoon aansluiten op je modem of router? want nu zit me telefoon direct aangesloten aan kpn lijn die in de kamer een soort vierkante stekker heeft. Dus met telefoon zit met een vierkante stekker in de muur en daar in die stekker zit met internetstekker, dus dubbele stekker zegmaar.

Kan dit het probleem veroorzaken?

en dan nog iets, me router kan op 2,4 en 5ghz maar nu heb ik net op me router ingelogt en er staat dat ik op de 2,4 ghz verbonden ben, terwijl in het boekje staat dat je de wps knop op de router 5-10 sec ingedrukt moet houden om met de 5ghz te verbinden en dan gaat er een lampje branden staat er in het boekje en dat klopt.

Maar toch bijft die volgens de routerinstellingen op 2,4 staan, hoe kan dit?

p.s heb geprobeerd met kanaal van de router te veranderen , heb ik gedaan maar hielp niks. 2,4 ghz zit trouwens op kanaal 11 en 5ghz staat op kanaal 36

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

De oorzaak zit in de telefoonverbinding zoals ik al zei.
Je moet de aansluiting van de telefoon in de PSTN of tel1 -aansluiting achter op de Zyxel doen.
Het kan niet missen, want het is een smal telefoonstekkertje en niet een bredere. Die zijn voor het netwerk en internet.
 
hallo,

ja ik weet dat zo'n stekkertje smaller is dan de internetkabels, er zit zegmaar wel 1 smalle aansluiting op me oude modem maar daar zit een kabel in die vervolgens met een grote brede stekker in de muur zit, dus als ik die eruit haal heeft me modem geen draad naar de muur toe, hie zit dit dan?
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ja ik weet dat zo'n stekkertje smaller is dan de internetkabels, er zit zegmaar wel 1 smalle aansluiting op me oude modem maar daar zit een kabel in die vervolgens met een grote brede stekker in de muur zit, dus als ik die eruit haal heeft me modem geen draad naar de muur toe, hie zit dit dan?

Als je modem geen aparte telefoonaansluiting heeft, moet je een z.g. splitter hebben.
Rechtstreeks je telefoon aansluiten op de contactdoos van kpn is de oorzaak van je probleem.
Ik kan je niet verder helpen. Je moet voor zo'n splitter bij je internetaanbieder zijn.
Als dit dezelfde is als voor je verhuizing, had je al een splitter, maar heb je die in de oude woning achtergelaten. Je had er beter aan gedaan door in je vorige woonsituatie goed te kijken hoe een en ander aangesloten was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan