Draadloos internet valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

lego

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
179
Ik heb zojuist winXP op een nieuwe pc geinstalld en ook een draadloos usb sticky. Maar om de zoveel minuten valt de verbinding weg en kan ik klikken om opnieuw verbinding te maken. Op een andere pc had ik dat ook maar daar hep ik geen last van. De pc's staan naast elkaar en ook de laptop geeft geen problemen. Wat kan het zijn? :confused:
 
mss ligt het aan onvoldoende of onderbroken stroomtoevoer naar de usb-poort ... ik zou zeggen, probeer em eens aan te sluiten via een hubje met eigen voeding ... lijkt mij fel gelijkend op een probleem met usb-modems dat hier meermaals werd besproken.
 
Daar staat die al op. Wat kan het nog meer zijn?? Op de andere pc had ik het ook maar nu niet meer. ik Weet niet waar het aan ligt
 
Zet de USB poort eens op een andere IRQ en kijk of het probleem dan nog voor doet.
 
Dit doe je via de Bios van de PC.
Als je er niet mee bekend bent, laat dit dan iemand doen die meer ervaring hier mee heeft. In de bios kun je ook veel stuk maken.
 
Ik weet wel hoe het bios werkt

Welk irq moet ik dan hebben?
 
Gevonden in ander forum: Heb je de "zero configuration" optie van XP al uitgeschakeld? Die service gooit vaak roet in het eten door zich met de instellingen te gaan bemoeien die dan vervolgens weer hersteld moeten worden door de configuratie-software die bij de wireless usb-stick/kaart werd geleverd.
Heb je een en ander wel ingesteld op infrastructure ? Als je namelijk het op ad-hoc hebt staan kan het zijn dat je pc gaat scannen naar de kaart van je andere pc.
 
Dit is een probleem icm met XP. Zet de windows XP zero configuration uit. Dit is niet alleen het vinkje in de properties van je netwerk config, MAAR OOK de service die draait onder XP.

Ga naar My Computer op je desktop, klik rechts en ga naar 'manage' (engelse versie). Vervolgens onder 'services and applications' vind je de services. Zoek hierin de 'wireless zero configuration' en zet in de properties het 'startup type' op disabled. Stop eveneens de service.

Dit lost bij mij veel problemen op. Als ik nu connectie problemen heb, komt dat door slechte ontvangst. Ook dat merk ik pas bij het oversturen van veel data. Richten van de antennes op router en pc of eventueel anders plaatsen kan dan veel oplossen.
 
Richten in onmogelijk bij een usb stickie. En IRQ eveneens. De signaal sterkte klopt ook iets niet mee. DE 2 stickies zitten naast elkaar en tog heeft de een veeeel sterkere signaal dan de ander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan