Draadloos Internet valt weg, met draad niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faithh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Hi,

De Internetverbinding (wireless) op mijn laptop valt heel vaak weg. Op m`n desktop heb ik dat probleem niet, die is gewoon met draad verbonden, maar wel via dezelfde modem en router. Hoe kan ik dit oplossen?

Het valt regelmatig weg, dan word ik bijvoorbeeld van MSN afgemeld of dan kan ik een website niet openen, maar na 20/30 seconden doet het 't wel weer.

Vaak krijg ik wanneer Internet het even niet doen, het onderstaande te zien:
6oq74n.png

Maar soms doet het Internet het ook niet terwijl er niets te zien is en ik gewoon internettoegang heb. Ik word er gek van..

Het gaat om een router van Sitecom:

WL-340 - Wireless Router 150N X1
Versie: v2 002

Laatst bewerkt:
Dat had ik ook (ook met Sitecom), we hebben toen (na eindeloos gezoek door een informaticus) de router buiten gesmeten, Belgacom TV binnengehaald en daar zat een gratis bbox bij. Problemen opgelost en veel betere ontvangst internet!

Heb je je netwerkkaart en 'antenne' al eens gecheckt? En de probleemoplosser (Repair) gebruiken en resultaten hier posten (zitten hier genoeg mensen die er veel meer vanaf weten dan ik)

Er zit bij mij geen antenne op de router. En ik heb geen idee waar of hoe ik mijn netwerkkaart moet checken en waar de probleemoplosser staat.:o

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
probeer eens in je router het kanaal handmatig te selecteren en er gewoon een paar uit te proberen.

Ik had dezelfde WL-340 en ben tot de conclusie gekomen dat ze deze versie beter NIET hadden kunnen maken, dezelfde gedachten werd gedeeld door de helpdesk van Sitecom :p.
Ik ben over gestapt van Sitecom naar Netgear en tot nu toe bevalt deze een heel stuk beter. Een type van Sitecom die WEL goed werkt is de WL-350 en WL-351.

Je hebt hier weinig aan maar ik kwam er samen met Sitecom ook niet uit waarom de router continue NIET deed wat hij wel zou moeten doen.

Je zou nog kunnen proberen de draadloze pc/laptop een vast ip adres te geven, dan wel een adres wat hoger ligt als de dhcp pool die volgens mij tot 200 loopt. Dus een adres zoals 192.168.0.201 en als DNS dan het adres van de router 192.168.0.1.
Zo krijgt de pc/laptop in ieder geval een adres wat niet in de dhcp pool maar een bepaalde tijd mag bestaan, genoemd lease time, de pc/laptop met bedraden aansluiting zal nooit weg vallen, ook al krijgt hij een adres toe gewezen door de dhcp pool, de router ziet ten alle tijden dat die pc/laptop aan die lan poort hangt en zal deze nooit verbreken.

grtjs jjw

@Royb3:
Ik zou niet weten hoe dit moet.. Ik weet bijna niets over routers en hoe het werkt.

@jjw:

Oh, dat meen je niet haha. Ik ga denk ik ook maar eens contact opnemen met Sitecom. Heb je wel een vergoeding/een nieuwe router of iets dergelijks gekregen? Ik vind dat we daar wel het recht op hebben.:confused:

En van dat laatste wat je hebt getypt, heb ik helaas niets van begrepen, aangezien ik niet weet hoe ik al die dingen moet doen en niet weet wat DNS of een dhcp pool is.:p

Gr.,

Faith

Laatst bewerkt:
Een vergoeding, ik kreeg mijn volledige aankoop bedrag terug, dat kwam ook mede door Sitecom, deze hadden er een case van gemaakt en met het referentie nummer ben ik terug naar de BCC gegaan en ze hadden weinig keuze.

Wat betreft het instellen van een vast ip adres of het wijzigen van router instellingen, misschien heb je iemand in de buurt die daar iets meer kaas van gegeten hebt? Die zou dat dan voor je kunnen proberen.

Maar om je toch in 1 deel te helpen, het vaste ip adres, wat voor windows versie draai je?

grtjs jjw

Een vergoeding, ik kreeg mijn volledige aankoop bedrag terug, dat kwam ook mede door Sitecom, deze hadden er een case van gemaakt en met het referentie nummer ben ik terug naar de BCC gegaan en ze hadden weinig keuze.

Wat betreft het instellen van een vast ip adres of het wijzigen van router instellingen, misschien heb je iemand in de buurt die daar iets meer kaas van gegeten hebt? Die zou dat dan voor je kunnen proberen.

Maar om je toch in 1 deel te helpen, het vaste ip adres, wat voor windows versie draai je?

grtjs jjw

Oh, gelukkig..

Hmmm er komt niet zo snel iemand bij mij op, maar ik zal wel rondvragen.

Windows 7 32-bitsbesturingssysteem

Laatst bewerkt:
En wat betreft een vast ip adres, ik kom er zo snel mogelijk op terug, ben even aan het stoeien m'n Windows 7 naar Nederlands om te zetten. Dan kan ik je begeleiden.

grtjs jjw

Een vast ip adres vast stellen voor je draadloze adapter. Je gaat naar START, dan kies je voor CONFIGFURATIESCHERM, je kiest voor NETWERK EN INTERNET, dan kies je NETWERKCENTRUM, dan krijg je links te zien ADAPTERINSTELLINGEN WIJZIGEN, hier druk je op, je krijgt dan een scherm dat er uit ziet als DIT, alleen bij jouw zie je 2 adapters staan, je klikt met de rechter muis knop op de draadloze adapter en kiest voor EIGENSCHAPPEN. Je krijgt dan DIT scherm te zien en klikt 1 keer op INTERNET PROTOCOL 4, zoals bij mij te zien in het blauw, dat word hij bij jouw dan ook. Dan druk je op eigenschappen en krijg je DIT scherm te zien. Zoals je ziet staat alles op AUTOMATISCH, dit willen we niet dus kies je bij het bovenste veld voor HET VOLGENDE IP ADRES GEBRUIKEN, als ip adres gebruik je het volgende, 192.168.0.202, als subnetmasker kies je voor 255.255.255.0 en bij standaard gateway vul je in, 192.168.0.1 je ziet ook dat het veld onder nu staat op DE VOLGENDE DNS-SERVER ADRESSEN GEBRUIKEN. Dit gedeelte laten we nog even blanco. (mocht het na dit nog niet werken gaan we hier ook wat invullen maar voorlopig laten we het blanco.) Nu je klaar bent met invullen druk je op OK, en het veld wat je daarna ziet druk je op SLUITEN. In principe gaat de pc nu vanzelf deze wijzigingen door voeren maar ik ben er een fan van om toch even opnieuw op te starten. Na de herstart kijk je of internet het doet.

Heel verhaal maar hey je moet er wat voor over hebben :P

grtjs jjw

da gaat niet helpe hoor. als je ip niet geldig is dan ken je helemaal niet verbinden.

Er word toch nergens gesproken over een niet geldig ip adres?
En het vaste ip adres wat ik in mijn uitleg hierboven geef is zo en zo wel een geldig maar vast ip adres voor deze sitecom router. We moeten ergens beginnen. Het kan aan zoveel liggen maar we beginnen gewoon met een stap 1

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan