Draadloos internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Ik heb voor een vriend van mij bij hem thuis draadloos internet geinstalleerd. Hij heeft een modem van webstar, model epw2203 en een draadloze router van konig met een usb ontvanger. Ik heb het vorige week ingesteld, en kreeg de volgende dag al weer te horen dat het draadloze netwerk eruitlag, en toen heb ik het gisteren weer aangesloten. Kon geen enkele fout ontdekken, en nu kreeg ik een sms dat het er weer uitligt. Het internet is van @home. Als de modem rechtstreeks aangesloten is op de pc beneden dan is er wel internet. Zou iemand weten wat er aan de hand is hier?

Alvast bedankt!
 
Ik heb voor een vriend van mij bij hem thuis draadloos internet geinstalleerd. Hij heeft een modem van webstar, model epw2203 en een draadloze router van konig met een usb ontvanger. Ik heb het vorige week ingesteld, en kreeg de volgende dag al weer te horen dat het draadloze netwerk eruitlag, en toen heb ik het gisteren weer aangesloten. Kon geen enkele fout ontdekken, en nu kreeg ik een sms dat het er weer uitligt. Het internet is van @home. Als de modem rechtstreeks aangesloten is op de pc beneden dan is er wel internet. Zou iemand weten wat er aan de hand is hier?

Alvast bedankt!

Ik neem maar even aan dat die Webstar een epX 2203 is en geen epW...

Maar goed...
Hoe zit het met de afstanden, muren, beton etc.??
Want Konig heeft nou niet echt ene goede reputatie op dat gebied, C-merk he
 
x kan ook kreeg t zo door van die vriend van mij. maar er is al wel verbinding geweest. maar zodra de computers uitgaan 's nachts en het weer wordt opgestart de volgende dag ligt de verbinding eruit.
 
Zou met niets verbazen als de belabberde kwaliteit van die router de oorzaak is....
 
maar hoe kan het dan dat er wel verbinding is geweest? elke keer als ik er kom heb ik zo het draadloze internet aan de praat, en het enige wat ik doe is de router weer met de modem verbinden en boven de usb stick erin drukken. En als ik weg ben word er niks met de bekabeling gedaan.
 
dit kan zoals mrmusic al zegt aan de kwaliteit van je spullen liggen als de spullen nog niet zo oud zijn zou ik vragen bij de winkel of je geen ander merk kan krijgen.
misschien een tip voor volgende keer:
http://www.besteproduct.nl/Ranking.aspx?d=670850657
maar ik zal je connectie sterkte is bekijken op de pc als je verbinding hebt. dit kan zijn uitstekend,goed,matig,laag,slecht. (correct me when i'm wrong)
als je matig, laag of slecht hebt, hoe groot is de afstand tussen router en pc?
 
verbinding is uitstekend. afstand tussen de router en de pc beneden is 1 meter, door de lucht naar boven 3 meter? router staat op de grond en kamer is er schuin boven.
 
sorry voor m'n late reactie.

hoe heb je de router ingesteld?
zijn er andere draadloze netwerken in de beurt?
maakt de pc automatisch verbinding met JOUW netwerk?
 
hoe bedoel je hoe de router is ingesteld? en ja t maakt automatisch verbinding, maar de computer beneden zit nog via de router met een kabel aangesloten en die heeft na herstarten ook geen verbinding met het internet.
 
heb je de router draadloos ingesteld of met een kabeltje?
 
En kies anders in de router eens een ander kanaal, kan wonderen doen!
 
hoe bedoel je ander kanaal? daar waar 1 2 3 4 staat bij ethernet openingen?
 
Inloggen in de router
naar de wireless settings gaan
daar een ander kanaal kiezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan