draadloos internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessewever

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
hoi.
als ik thuis met mijn laptop op het internet ga, kan hij vaak niet verbinden terwijl ik dan wel de hele tijd verbinding heb met msn. de rest van onze pc doen het dan wel. en als ik op school zit dan heb ik er geen last van?
waar kan dit aan liggen?

Hallo Jesse Wever. Dit kan volgens mij een van de oorzaken zijn.
Dit vergt wel enig onderzoek... Het kan liggen aan het energiebeheer van de laptop. Juist, datzelfde energiebeheer dat ook de harde schijf – na verloop van tijd – laat stoppen met draaien. Houd de laptop voortdurend onder netspanning op de adapter en stel een energiebeheerschema in dat niets (!) uitschakelt. Als je de internetverbinding dan in stand blijft, dan is de boosdoener gevonden. Zo niet, dan moet je de laptop bekabeld – in plaats van draadloos – aansluiten op de router. Pas als het dan nog steeds mis gaat, moet je het in de router zoeken. Wellicht helpt dan het vastzetten van het IP-adres van de laptop. En heb je al – bij de geavanceerde eigenschappen van de WiFi-adapter – gekeken naar de zendkracht die staat ingesteld. Als dat laag staat, dan opvoeren moet je die opvoeren.

Baat het niet dan schaadt het ook niet succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan