draadloos internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Dag, ik heb een nieuwe router aangeschaft en vanaf die tijd valt steeds het draadloos internet uit.
Ik kan dit oplossen door het modem te resetten, maar dit werkt alleen wanneer ik de externe HD kabel uit de router haal anders krijg ik geen verbinding meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
de router is de sitecom WLR-4000 en de harde schijf is van freecom

wat is het exacte merk en type van "modem" dat tussen je sitecom en internet zit? Heb je die Sitecom direct vanuit de doos ertss gehangen zonder enige veranderingen?

Het modem is door ziggo geleverd, en is van arris, model tm 402B, en ja ik heb de router er zo tussen geplaatst zonder enige verandering

Hoogst waarschijnlijk een storing/schommelingen op het signaal tussen modem en he kastje buiten.
hierdoor reboot de modem zich.

ik ken die Arris niet maar goed. Heeft die Arris ook draadloos aan boord? Indien niet hang je pc eens rechtstreeks met een ethernet kabel op de modem. Zie of je op Internet geraakt en post eens een ipconfig/all. Als je niet weet hoe die ipconfig op te roepen; in Windows 7, druk de windows en r-toets gelijktijdig in en typ in het venster dat verschijnt cmd /k ipconfig/all en post dan het resultaat wat je op je scherm krijgt.

Het probleem is verholpen door de instellingen van de router iets te wijzigen, ik kwam in conflict met signalen van omliggende routers, nu werkt het stabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan