Draadloos internet verbinding valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Draadloos internet verbinding op mijn laptop valt steeds uit en na een poosje springt die weer aan. Afstand tot aan router is 10m. Met de kabelverbinding werkt alles normaal.
Bedankt voor een goede tip. Groetjes, Jirko

a. WELKE draadloze netwerkchip zit er in die laptop van je? Kijk in Apparaatbeheer, en klik Netwerkadapters open.
b. (Voor de zekerheid, als a. niet duidelijk genoeg is) Merk + type laptop vermelden.
c. Misschien is de laptop intern verstoft. Vraag je af hoe je met de laptop omgaat (netjes op tafel gebruiken ipv. in bed, stoffige omgeving of niet etc.)

Tijs.

a. Broadcom 43224AG 802.11a/b/g/draft-n Wi-FI-adapter
b. HP Pavilion dvf-3140ed (64bit)
c. Omgang: netjes, altijd op tafel

Zie dat er draft-n staat, dus als je een 802.11n draadloos netwerk hebt ingesteld zou het daaraan kunnen liggen. Bouw, in dat geval, tijdelijk het netwerk om naar 802.11g en kijk of het probleem terugkomt.
Verder: Ik krijg het idee dat de type-aanduiding onjuist is. Is het niet dv7-3140eb , dus deze laptop?? Indien ja, dan staat hier de laatste software die HP ervoor uitgebracht heeft (Broadcom Wireless LAN Driver for Microsoft Windows 7 , 2010-05-27 , Version:5.60.350.6, 20.68MB)

Tijs.

a. geprobeerd
b. HP Pavilion dv7-3140ed (64bit)

Bedankt Tijs, daar had ik wat aan.

Wat was dan de oplossing? Ombouwen naar 802.11g of het installeren van die driver?
Overigens mooi dat het nu (goed) werkt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan