Draadloos internet via casema

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaziu004

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Berichten
3
Goedemiddag,

sinds afgelopen weekend heb ik internet via casema, nu heb ik het volgende probleem:

Als ik via mijn draadloos accespoint verbinding maak zie ik dat die een ipadres krijgt toegewezen met 83.83.xxx.xxx, als ik via een kabel rechtstreeks met het modem verbinding maak is het adres 192.168.xxx.xxx weet iemand wat er fout gaat? de verbinding draadloos valt ook vaak uit. Wie weet een oplossing? Het betreft een modem van motorola de sb2100e en een accespoint van sweex. Graar een reactie of nog beter uitleg van de oplossing.

Bedankt!

Christiaan
 
He Christiaan,

Er moeten even een paar dingen duidelijk gemaakt worden. Ten eerste heb je een extern IP en een Intern IP. Het externe Ip is dus de 82.83.xxx.xxx waar je het over hebt. Het interne IP is dus de 192.168.0.10x. Ip-adressen worden uitgedeeld aan de netwerkapparaten via DHCP (ff met termen gooien :p). Met andere woorden als de Modem een IP uitdeelt en dat werkt vlekkeloos. Dan moet je het volgende doen je moet met een netwerkkabel rechtstreek op je Access Point inloggen. Dus vanaf je computer naar je Access Point moet de kabel lopen. Eenmaal ingelogd op het Access Point kan je de service DHCP uitzetten. Dan zal alles moeten werken zoals je gewend was met de kabel.

Als je helemaal geen gezeur wil hebben met dit soort dingen kan je beter een router met draadloze ondersteuning aanschaffen. Dan ben je eigenlijk overal van af. Maar dat kost helaas wel wat geld. Ik hoop je vraag te hebben beantwoord.

Geen dank,

Mordechai
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan