Draadloos internet, waar beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
[Edit]

Hallo,

Ik heb een Laptop en wil graag in Zuid-Frankrijk ook kunnen internetten. Wat heb ik hiervoor nodig en hoeveel kost dat ongeveer. Ik heb nu een Planet ADSL abonnement en dat wil ik dan graag houden.

Alvast bedankt!

Victor

Laatst bewerkt:
Heb je een draadloos netwerk? Wil je een draadloos netwerk of wil je op een ander draadloos netwerk inloggen? Je geeft nogal weinig info over wat je hebt en wat je precies wil doen.

We hebben thuis geen installatie voor een draadloos netwerk. Ik wil gewoon in Frankrijk ook kunnen internetten, draadloos. Wat moet ik daarvoor doen? Sorry voor de schaarse info, ik ben een computerleek.

Dan moet je in Frankrijk op iemands draadloze netwerk inloggen, als deze beveiligd is moet je het wachtwoord (netwerksleutel) hebben van het desbetreffende netwerk. Het is niet zo dat je zomaar ergens draadloos kunt internetten tenzij je de laptop op je mobiel aansluit hetgeen je flink zal kosten.

Oke, ik zit dus eigenlijk al goed. Want ik wil geen kosten van hier tot Tokyo maken. Want ik kon daarnet wel klikken op verbinding maken met een gevonden netwerk. Alleen hield hij na lang verbinding maken op. Signaal niet sterk genoeg?

Ik zag een keer op tv dat er een soort chips zijn met een antennetje erop, die steek je in je PC en internetten maar. Dat kost zeker nog erg veel geld dan? Tot ongeveer 100 euro is niet erg, maar daarboven:rolleyes:

Ik heb de vraag aangepast, ik wil dus ook in Zuid-Frankrijk draadloos kunnen Internetten. Wat moet ik daarvoor kopen?

Ik heb dit gevonden: http://dixons.nl/De_online_winkel/P...r+_en_+2+GRATIS+PC+Cards.7070579/default.aspx

Of deze bijvoorbeeld, daar staat bij dat ik mijn bestaande abonnement kan houden: http://dixons.nl/De_online_winkel/P...+54+MBit+Wireless+router.7050122/default.aspx

Als ik dat aansluit aan de laptop, kan ik dan ook in Frankrijk probleemloos internetten? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Deze apparaten aansluiten geeft geen toegang tot internet, zij zullen je alleen internet geven als je de plug van het modem erin steekt.

Het is niet zo omdat het draadloos heet je meteen overal ter wereld waar je ook bent kunt internetten. Je zult sowieso een zender en een ontvanger moeten hebben.

De zender is dus net zo'n soort kastje als je bij de Dixons hebt gezien, deze staat in verbinding met het internet en stuurt dit signaal in een straal van een bepaald aantal (kilo)meters rond.

De ontvanger moet zich op je laptop bevinden, dit kan een draadloze PCMCIA kaart zijn of een geintegreerde draadloze kaart (Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw laptop)

Is er ook een optie dat ik dan in Zuid-Frankrijk draadloos internet kan gebruiken? Wat heb ik daarvoor nodig?

Wanneer je een draadloze kaart hebt (of geintegreerd of een losse) zou je met mazzel een onbeveiligd netwerk op kunnen pikken. Zit je ergens op het franse platteland dan wordt dit wel heel moeilijk.

De enige optie die ik kan bedenken is de Vodafone UMTS PCMCIA kaart, maar ik ga ervanuit dat hiervoor een (duur) abbonement moet worden afgesloten.

Oke, dat onbeveiligde netwerk oppikken lukt hier wel. Maar op het Franse plantteland niet denk ik zoals je al zei. Ik zal me eens verdiepen in dat Vodafone geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan