Draadloos internet, waar beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
[Edit]

Hallo,

Ik heb een Laptop en wil graag in Zuid-Frankrijk ook kunnen internetten. Wat heb ik hiervoor nodig en hoeveel kost dat ongeveer. Ik heb nu een Planet ADSL abonnement en dat wil ik dan graag houden.

Alvast bedankt!

Victor

Laatst bewerkt:
Heb je een draadloos netwerk? Wil je een draadloos netwerk of wil je op een ander draadloos netwerk inloggen? Je geeft nogal weinig info over wat je hebt en wat je precies wil doen.

We hebben thuis geen installatie voor een draadloos netwerk. Ik wil gewoon in Frankrijk ook kunnen internetten, draadloos. Wat moet ik daarvoor doen? Sorry voor de schaarse info, ik ben een computerleek.

Dan moet je in Frankrijk op iemands draadloze netwerk inloggen, als deze beveiligd is moet je het wachtwoord (netwerksleutel) hebben van het desbetreffende netwerk. Het is niet zo dat je zomaar ergens draadloos kunt internetten tenzij je de laptop op je mobiel aansluit hetgeen je flink zal kosten.

Oke, ik zit dus eigenlijk al goed. Want ik wil geen kosten van hier tot Tokyo maken. Want ik kon daarnet wel klikken op verbinding maken met een gevonden netwerk. Alleen hield hij na lang verbinding maken op. Signaal niet sterk genoeg?

Ik zag een keer op tv dat er een soort chips zijn met een antennetje erop, die steek je in je PC en internetten maar. Dat kost zeker nog erg veel geld dan? Tot ongeveer 100 euro is niet erg, maar daarboven:rolleyes:

Ik heb de vraag aangepast, ik wil dus ook in Zuid-Frankrijk draadloos kunnen Internetten. Wat moet ik daarvoor kopen?

Ik heb dit gevonden: http://dixons.nl/De_online_winkel/P...r+_en_+2+GRATIS+PC+Cards.7070579/default.aspx

Of deze bijvoorbeeld, daar staat bij dat ik mijn bestaande abonnement kan houden: http://dixons.nl/De_online_winkel/P...+54+MBit+Wireless+router.7050122/default.aspx